Αντίθετη η ΠΕΠΕ στην τροπολογία για την απόκτηση άδειας μηχανοδήγησης

banner-google-news

Αιφνιδιαστική χαρακτηρίζει η ΠΕΠΕ (Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης) την τροπολογία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την απόκτηση άδειας μηχανοδηγού, η οποία υποβαθμίζει τα προσόντα που απαιτούνται. Σε ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι δεν θα απαιτείται πλέον το απολυτήριο Λυκείου και η αποδεδειγμένη γνώση της ελληνικής γλώσσας για την απόκτηση «Ευρωπαϊκής Άδειας Μηχανοδήγησης» στην Ελλάδα.

Η ανακοίνωση της ΠΕΠΕ

«Με αιφνιδιαστική τροπολογία και χωρίς να έχει προηγηθεί καμία ενημέρωση, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών  επιχειρεί να τροποποιήσει την Κοινοτική Οδηγία 2007/59 αλλάζοντας – υποβαθμίζοντας τα τυπικά προσόντα που απαιτούνται για την κτήση Ευρωπαϊκής Άδειας Μηχανοδήγησης.

Πιο συγκεκριμένα,  στο άρθρο 9 της τροπολογίας 1368/207, όπως αυτή κατατέθηκε στο ψηφισθέν Νομοσχέδιο “Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/262 φορολογικές ρυθμίσεις” η Κυβέρνηση τροποποιεί παρανόμως και  προς το χειρότερο τα τυπικά προσόντα που απαιτούνται για την κτήση Ευρωπαϊκής Άδειας Μηχανοδηγού, καθώς πλέον δεν απαιτείται το απολυτήριο Λυκείου και η αποδεδειγμένη γνώση της Ελληνικής.

Η τροπολογία αυτή που παρανόμως τροποποιεί την Κοινοτική Οδηγία  για την εκπαίδευση και πιστοποίηση των μηχανοδηγών όπως αυτή έχει εισαχθεί στην χώρα μας  με τον Νόμο 3911 το 2011,  υποτίθεται ότι έγινε για να “εξυπηρετηθεί” η λειτουργία του ΟΣΕ, 10 χρόνια μετά την ψήφιση του Νόμου αυτού!! “Υποτίθεται” γιατί ο ΟΣΕ δεν έχει μηχανοδηγούς από το 2007 όταν και ΟΛΟΣ ο κλάδος μηχανοδηγών, αποσχίστηκε στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Είναι απορίας άξιο πως η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών προχωρά σε τέτοια λάθη που θα εκθέσουν την χώρα μας σε Ευρωπαϊκό Επίπεδο, ενώ είμαστε βέβαιοι ότι η πράξη έκδοσης Ευρωπαϊκής άδειας μηχανοδηγού,  σε όσους δεν πληρούν τις προϋποθέσεις που ορίζει η Κοινοτική Οδηγία, θα καταπέσει δικαστικά.

Το Σωματείο μας έχει ήδη ενημερώσει την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Σωματείων Μηχανοδηγών και θα υπάρξουν ενέργειες προς την Ευρωπαϊκή Αρχή Σιδηροδρόμων αλλά και  την Ε.Ε. για όσα παράλογα ζούμε στο σιδηροδρομικό γίγνεσθαι της χώρας μας.

Σε μια περίοδο που ο σιδηρόδρομος θα έπρεπε να είναι πρωταγωνιστής στις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές της χώρας, ζούμε την πλήρη απαξίωση του και την Κυβερνητική προσπάθεια για την τροποποίηση ακόμα και Κοινοτικών οδηγιών, που εκδίδονται με γνώμονα την ασφάλεια της κυκλοφορίας των τρένων και την αναγκαιότητα για πλήρως καταρτισμένο προσωπικό».