Άνοδος της τάξης του 2,8% υπήρξε στις ταξινομήσεις νέων επιβατικών οχημάτων στην Ελλάδα τον Ιούλιο με 10.881 νέα επιβατικά αυτοκίνητα, αντί των 10.586 του αντίστοιχου μήνα του 2021. Με βάση τα πρώτα στατιστικά στοιχεία που έστειλε ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), το επτάμηνο της τρέχουσας χρονιάς παρουσιάζεται μειωμένο κατά 4,7% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του παρελθόντος έτους (Ιανουάριος- Ιούλιος 2022: 65.679 μονάδες, Ιανουάριος-Ιούλιος 2021: 68.948 μονάδες).
Όσον αφορά τα επαγγελματικά οχήματα, υπήρξε μείωση 15,9% στις ταξινομήσεις καινούργιων φορτηγών, ελαφρών και βαρέων (832 τον Ιούλιο του 2022, έναντι 989 τον Ιούλιο του 2021).
Πτώση 46,7% σημειώθηκε και στις ταξινομήσεις καινούργιων λεωφορείων, 24 τον Ιούλιο 2022 έναντι 45 τον αντίστοιχο μήνα του 2021.
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Ιούλιος 2022 | Ιούλιος 2021 | Μεταβολή 2022/2021 | |
Καινούργια επιβατικά | 10.881 | 10.586 | +2,8% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
832 | 989 | -15,9% |
Καινούργια λεωφορεία | 24 | 45 | -46,7% |
Ιανουάριος – Ιούλιος 2022 | Ιανουάριος – Ιούλιος 2021 | Μεταβολή
2022/2021 |
|
Καινούργια επιβατικά | 65.679 | 68.948 | -4,7% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
5.840 | 6.423 | -9,1% |
Καινούργια λεωφορεία | 139 | 246 | -43,5% |
Την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2022 τα SUV μοντέλα κατέλαβαν το 53,2% της ελληνικής αγοράς νέων επιβατικών αυτοκινήτων, με δημοφιλέστερη στο είδος αυτό την υποκατηγορία B-SUV (25%), την οποία ακολουθεί η υποκατηγορία των μικρομεσαίων SUV (21,6%).
Από πλευράς επιλογής καυσίμων, σταθερά πρώτη είναι η βενζίνη με ποσοστό 47,1%. Τα μοντέλα που συνδυάζουν βενζίνη με ήπιο υβριδικό σύστημα κατέλαβαν το 27,6% του συνολικού μεριδίου. Όσο για τα επαναφορτιζόμενα μοντέλα, το μερίδιό τους στην αγορά νέων επιβατικών αυτοκινήτων της χώρας μας έφτασε το 7,1%.