Αναθεώρηση της Οδηγίας για χορήγηση αδειών οδήγησης από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών αντιτίθεται σε οποιαδήποτε μείωση του ελάχιστου ορίου ηλικίας για την οδήγηση στην Ευρώπη

banner-google-news

Eν όψει της επικείμενης ψηφοφορίας της Ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στις 26 Φεβρουαρίου για την αναθεώρηση της Οδηγίας 2006/126/ΕΚ για τις άδειες οδήγησης, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» ενημέρωσε τους Έλληνες ευρωβουλευτές αποστέλλοντάς τους προτάσεις που εναρμονίζονται με τις θέσεις-προτάσεις του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) του οποίου το Ινστιτούτο αποτελεί ενεργό Μέλος.

Όσον αφορά το ελάχιστο ηλικιακό όριο, η επιστολή αναφέρει:

Ελάχιστο ηλικιακό όριο & Συνοδευόμενη οδήγηση (Άρθρο 7, Άρθρο 14 και Άρθρο 23): Από το 2006, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ορθώς συστήσει ως ελάχιστο όριο ηλικίας για τους οδηγούς φορτηγών τα 21 έτη και για τους οδηγούς λεωφορείων τα 24 έτη. Σε αρκετά κράτη-μέλη επιτρέπεται η οδήγηση φορτηγών από τα 18 έτη, με την προϋπόθεση κατοχής Πιστοποιητικού Επαγγελματικής Ικανότητας (CPC). Ωστόσο, από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατατέθηκε πρόταση που θα απαιτούσε να προβλεφθεί από όλα τα κράτη-μέλη ένα σύστημα συνοδευόμενης οδήγησης που θα επιτρέπει σε 17χρονους να οδηγούν φορτηγό. Κατά την ψήφιση του Δεκεμβρίου, η Επιτροπή Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου υποστήριξε αυτή την ενέργεια – κάτι που μας προξένησε μεγάλη ανησυχία.

Το ETSC προειδοποίησε ότι η πρόταση αυτή θα αυξήσει δραματικά τον αριθμό των νεαρών οδηγών φορτηγών, με πολύ δυσάρεστες συνέπειες για την Οδική Ασφάλεια. Στοιχεία από χώρες όπου το ελάχιστο όριο ηλικίας ορίστηκε στα 18 έτη (με CPC) καταδεικνύουν ότι οι νεότερης ηλικίας οδηγοί φορτηγών (18-19 ετών) είναι πολύ πιθανότερο να προκαλέσουν τροχαία σύγκρουση.

Το ETSC αντιτίθεται σε οποιαδήποτε μείωση του ελάχιστου ορίου ηλικίας για την οδήγηση στην Ευρώπη.  Όσο νωρίτερα ξεκινά ένα νεαρό άτομο να οδηγεί μόνο του χωρίς επίβλεψη, τόσο πιθανότερο είναι να εμπλακεί σε τροχαία σύγκρουση, ιδιαίτερα ένα άτομο νεότερο των 18 ετών.

Το ETSC καλεί τους Ευρωβουλευτές να διασφαλίσουν ότι το «προτεινόμενο» ελάχιστο ηλικιακό όριο στην Ευρώπη για οδηγούς φορτηγών θα παραμείνει στα 21 έτη και για οδηγούς λεωφορείων στα 24 έτη.

Όσον αφορά την Ιατρική εξέταση (Άρθρο 10): Το ETSC ζητά την εισαγωγή μιας νέας προσέγγισης για τις ιατρικές εξετάσεις, ώστε να αυξηθεί η συνοχή στην αξιολόγηση της ιατρικής καταλληλότητας για οδήγηση σε όλη την ΕΕ σε όλες τις ηλικίες. Ως εκ τούτου καλεί τους Ευρωβουλευτές να μην υποστηρίξουν τον υποχρεωτικό έλεγχο των ηλικιωμένων οδηγών με βάση την ηλικία, καθώς δεν έχει αποδειχθεί ότι είναι αποτελεσματικός στην πρόληψη σοβαρών συγκρούσεων.

Το ETSC καλεί τους ευρωβουλευτές να υποστηρίξουν την ανάπτυξη τεκμηριωμένων κατευθυντήριων γραμμών για τους οικογενειακούς γιατρούς και άλλους επαγγελματίες του ιατρικού κλάδου, ώστε να βοηθήσουν στην αξιολόγηση των ελαχίστων απαιτήσεων για τη σωματική και διανοητική ικανότητα οδήγησης (περιλαμβάνονται στο Παράρτημα ΙΙΙ) κάποιου που θεωρείται μη ικανός για οδήγηση και να συντονίσουν τις Αρχές χορήγησης αδειών.

Ολόκληρη η επιστολή του ΙΟΑΣ εδώ