Αύξηση στις ταξινομήσεις νέων επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ, α’ εξάμηνο 2023

Φορτηγά +11,2%, φορτηγά +20%, λεωφορεία +15% α’ εξάμηνο 2023

banner-google-news

Το πρώτο εξάμηνο του 2023, οι πωλήσεις νέων βαν στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 11,2% σε 730.969 μονάδες καθώς μειώθηκαν τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας. Σύμφωνα με δημοσίευμα της ACEA, η Ισπανία και η Γερμανία συνέβαλαν σημαντικά στην αύξηση αυτή καθώς οι πωλήσεις βαν αυξήθηκαν κατά 26,6% και 15,5%, αντίστοιχα. Οι πωλήσεις στη Γαλλία επίσης αυξήθηκαν μέτρια κατά 3,6%, φτάνοντας συνολικά τις 189.948 μονάδες.

Οι ταξινομήσεις νέων φορτηγών στην ΕΕ κατέγραψαν σημαντική αύξηση 20%, φτάνοντας συνολικά τις 179.508 μονάδες. Σχεδόν όλες οι αγορές της ΕΕ σημείωσαν διψήφια ποσοστιαία κέρδη, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων: Γερμανία (+24,8%), Γαλλία (+12,3%), Ιταλία (+12,6%) και Πολωνία (+10,8%).

Οι ταξινομήσεις νέων λεωφορείων στην ΕΕ είχαν επίσης σταθερό πρώτο εξάμηνο του 2023, καθώς οι πωλήσεις αυξήθηκαν 15% στις 14.781 μονάδες. Όσον αφορά τους όγκους πωλήσεων, η Γαλλία προηγήθηκε με 2.982 πωλήσεις, που αντιπροσωπεύουν αύξηση 22,3%. Άλλες μεγάλες αγορές ανέφεραν επίσης σημαντική ανάπτυξη: Ιταλία (+62,6%), Ισπανία (+58,7%) και Γερμανία (+27,8%).

Τύποι καυσίμων νέων επαγγελματικών οχημάτων

Βαν

Το πρώτο εξάμηνο του 2023, το ντίζελ παρέμεινε η κορυφαία επιλογή, με ποσοστό 83,5%, χαμηλότερο από το μερίδιο 87,2% το 2022. Συγκεκριμένα, το μερίδιο των ηλεκτρικά φορτιζόμενων βαν αυξήθηκε στο 6,9%. Αυτό αντιπροσωπεύει διπλάσια αύξηση (+100,4%), φτάνοντας συνολικά τις 50.708 μονάδες, κυρίως λόγω της τριψήφιας ανάπτυξης στην πρώτη και τρίτη μεγαλύτερη αγορά: Γαλλία (+118,9%) και Ισπανία (+138%). Αντίθετα, οι ταξινομήσεις υβριδικών-ηλεκτρικών βαν μειώθηκαν κατά 7,2% στις 16.602 μονάδες, αντιπροσωπεύοντας μερίδιο 2,3%. Άλλοι τύποι καυσίμων, όπως το υγραέριο (LPG) και το φυσικό αέριο, αυξήθηκαν κατά 26,5% και πλέον αντιπροσωπεύουν το 1,3% της αγοράς.

Φορτηγά

Το πρώτο εξάμηνο του 2023, το ντίζελ κυριάρχησε στην αγορά, αντιπροσωπεύοντας το 95,6% των ταξινομήσεων νέων φορτηγών. Συγκεκριμένα, σημειώθηκε αύξηση 19,2% στις πωλήσεις πετρελαιοκίνητων φορτηγών, με αρκετά κράτη μέλη να αναφέρουν διψήφια κέρδη, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας (+23,7%). Οι πωλήσεις ηλεκτρικών φορτηγών μπαταρίας αυξήθηκαν κατά 351,5%, φτάνοντας τις 2.384 μονάδες. Παρά την αξιοσημείωτη αυτή ανάπτυξη, αυτός ο τύπος καυσίμου αντιπροσωπεύει μόλις 1,3% μερίδιο αγοράς.

Λεωφορεία

Οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικά φορτιζόμενων λεωφορείων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 33,9% φτάνοντας τις 2.132 μονάδες, αντιπροσωπεύοντας μερίδιο αγοράς 14,4% το πρώτο εξάμηνο του 2023, σε σύγκριση με 12,4% το 2022. Μεταξύ των τριών μεγαλύτερων αγορών, η Ισπανία αναπτύχθηκε εντυπωσιακά κατά 755,9%, ακολουθούμενη από τη Γαλλία (+89,9%) και τη Γερμανία (+18,1%). Τα υβριδικά ηλεκτρικά λεωφορεία διατήρησαν τη δυναμική τους (αύξηση πωλήσεων 160,5%), με το μερίδιο αγοράς να υπερδιπλασιάζεται σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2022 (από 6,2% σε 14%). Στο αποτέλεσμα αυτό συνέβαλαν η σημαντική ανάπτυξη στη δεύτερη και τρίτη μεγαλύτερη αγορά, τη Γαλλία (+886%) και την Ισπανία (+180,3%). Μαζί με τη Γερμανία, η Γαλλία και η Ισπανία αντιπροσωπεύουν το 82,4% όλων των ταξινομήσεων υβριδικών λεωφορείων στην ΕΕ. Παρά τη στροφή προς τα ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα, τα πετρελαιοκίνητα λεωφορεία εξακολουθούν να διατηρούν το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς με 63%.