H ΕΛΣΤΑΤ ανακοίνωσε τα αποτελέσματα της έρευνας οδικών εμπορευματικών μεταφορών για το 2023.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, που ανακοινώθηκαν τον Οκτώβριο 2024, το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν πέρυσι με φορτηγά ιδιωτικής χρήσης στη χώρα ανήλθε σε 161.445,1 χιλιάδες τόνους, σημειώνοντας μείωση 10,4% σε σύγκριση με το 2022, οπότε είχαν διακινηθεί 180.137,8 χιλιάδες τόνοι. Τα τονοχιλιόμετρα έφτασαν σε 4.044.644,3 χιλ., σημειώνοντας μείωση 27% σε σχέση με το 2022 που ήταν 5.543.290,2 χιλ.
Το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν με φορτηγά δημόσιας χρήσης ανήλθε σε 114.173,3 χιλ. τόνους, σημειώνοντας αύξηση 3,8% σε σύγκριση με το 2022, οπότε είχαν διακινηθεί 109.992,7 χιλ. τόνοι. Τα τονοχιλιόμετρα ανήλθαν σε 15.976.152,0 χιλ. σημειώνοντας αύξηση 2,1% σε σχέση με το 2022, οπότε είχαν ανέλθει σε 15.647.852,4 χιλ.
Όσον αφορά τον τύπο φορτίου (είδος συσκευασίας μεταφοράς εμπορευμάτων), αύξηση παρατηρείται στις κατηγορίες «Εμπορευματοκιβώτια» και «Κινητές, αυτοκινούμενες μονάδες» με σημαντικότερη, σε απόλυτες τιμές, στην κατηγορία «Εμπορευματοκιβώτια», κατά 1.089,4 χιλ. τόνους. Η μεγαλύτερη μείωση, σε απόλυτες τιμές, παρατηρείται στην κατηγορία «Εμπορεύματα σε παλέτες» κατά 7.921,3 χιλ. τόνους.
Από την άποψη του βάρους των φορτωθέντων και εκφορτωθέντων αγαθών, στις εθνικές μεταφορές, παρατηρείται ότι οι περισσότερες φορτώσεις και εκφορτώσεις πραγματοποιήθηκαν στην Αττική και ακολουθούν κατά φθίνουσα σειρά η Κεντρική Μακεδονία και η Θεσσαλία. Όσον αφορά το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν με οχήματα διεθνών μεταφορών, παρατηρείται ότι οι περισσότερες φορτώσεις και εκφορτώσεις εμπορευμάτων πραγματοποιήθηκαν στην Κεντρική Μακεδονία και ακολουθεί η Αττική.















