Nissan Navara N-Guard: Premium σκληρότητα!

Πολλά νέα χαρακτηριστικά προστίθενται τακτικά στον εξοπλισμό του δημοφιλούς pick up που το καθιστούν, όχι μόνο ελκυστικότερο αισθητικά αλλά και πιο «σκληρό», πιο έξυπνο και φυσικά οικονομικότερο σε καύσιμο. Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται η έκδοση N-Guard.

banner-google-news

Η Nissan Europe διαθέτει την υπάρχουσα γενιά Navara σημαντικά ανανεωμένη, ήδη από τα μέσα του 2019. Το δημοφιλές pick up πωλείται σε 109 χώρες σε όλο τον κόσμο, με το συγκεκριμένο μοντέλο να έχει σχεδιαστεί ειδικά για τους Ευρωπαίους αγοραστές ενώ κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της NMISA στη Βαρκελώνη, το οποίο έκλεισε πρόσφατα 35 χρόνια επιτυχημένης παραγωγικής λειτουργίας. Είναι χαρακτηριστικό πως-από το λανσάρισμα αυτής της γενιάς- φέρει τέτοιας έκτασης διαφοροποιήσεις στην ευρωπαϊκή του εκδοχή, που το καθιστά σχεδόν διαφορετικό αυτοκίνητο από αυτό που διατίθεται στις υπόλοιπες αγορές (όπως στην Ασία). Υιοθετεί μια σειρά χαρακτηριστικών και πλεονεκτημάτων από τα ηγετικά crossover της φίρμας (Qashqai, X-Trail και Juke) και «κουβαλάει» την εμπειρία ετών της Nissan στην κατασκευή οχημάτων αυτού του τύπου.

Nissan_Navara_N-Guard (14)

Ο κατασκευαστής κρατάει πάντα το Navara στην επικαιρότητα, όχι μόνο με -κατά καιρούς- σημαντικές παρεμβάσεις σε αισθητική και εξοπλισμό αλλά και με ενδιαφέρουσες εκδόσεις που κεντρίζουν το ενδιαφέρον του υποψήφιου αγοραστικού κοινού. Όπως για παράδειγμα η κορυφαία έκδοση N-Guard, που ξεπερνά σε πληρότητα εξοπλισμού και πολυτέλεια ακόμα και την «παραδοσιακά» την καλύτερη έκδοση της Nissan σε όλα τα μοντέλα της, την Techna.

Ο κατάλογος των επιπλέον στοιχείων είναι πραγματικά μεγάλος! Εξωτερικά το αμάξωμα φέρει πλευρικά αυτοκόλλητα με το λογότυπο «Navara» και μια σειρά χαρακτηριστικών σε μαύρο χρώμα όπως τις ζάντες αλουμινίου 18’, την εσωτερική επιφάνεια εμπρός φώτων, τον πίσω προφυλακτήρα, τα πλαινά σκαλοπάτια, το πλαίσιο των προβολέων ομίχλης, τους εξωτερικούς καθρέπτες, τα εξωτερικά χερούλια των θυρών, τις ράγες οροφής και τη γρίλια στη μάσκα.

BANNER NEWS NISSAN_728X90

Οι εντυπωσιακές λεπτομέρειες συνεχίζονται και στο εσωτερικό του διπλοκάμπινου οχήματος, με την έκδοση N-Guard να προσφέρει επιπλέον μερικώς δερμάτινα καθίσματα με μπλε ραφές, κεντρικό υποβραχιόνιο και υποβραχιόνια θυρών με μπλε ραφές, πατάκια με λογότυπο «Navara» και ειδικό φωτισμό εισόδου.

Η έκδοση εξοπλισμού N-Guard διατίθεται αποκλειστικά με τον κινητήρα των 190 ίππων, είτε με μηχανικό κιβώτιο και τιμή στα 37.240 ευρώ, είτε με αυτόματο κιβώτιο και τιμή στα 39.040 ευρώ.

ΚΙΝΗΣΗ ΟΥΣΙΑΣ
Όπως όλες οι κινήσεις της Nissan, τόσο το αναβαθμισμένο μοντέλο όσο και η συγκεκριμένη, κορυφαία έκδοση N-Guard αποτελεί κίνηση ουσίας και όχι εντυπωσιασμού, καθώς ο Ιάπωνας κατασκευαστής έρχεται να προσφέρει συνολικά ένα ακόμα καλύτερο αυτοκίνητο, απόλυτα «ευθυγραμμισμένο» με την εποχή του.


Γενικότερα, το ανανεωμένο Nissan Navara επιδεικνύει μια σειρά σχεδιαστικών τροποποιήσεων που, εξωτερικά, ενισχύουν τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα του ενώ εσωτερικά εισάγουν το αυτοκίνητο στη νέα εποχή των συστημάτων πολυμέσων. Έτσι λοιπόν σημειώνονται σχεδιαστικές διαφοροποιήσεις στα φωτιστικά σώματα και νέα σχέδια για τις ζάντες αλουμινίου 17 και 18 ιντσών. Ένα μείγμα κυρτών και κοίλων επιφανειών προσδίδουν στο αυτοκίνητο μια δυναμική, ιδιαίτερα «μυώδης», εξωτερική εμφάνιση. Όπως σε όλα τα μοντέλα Nissan υπάρχει μια μάσκα σχήματος «V» ενώ την εντυπωσιακή εμφάνιση συμπληρώνουν τα φανάρια σχήματος μπούμερανγκ. Ο συνολικός σχεδιασμός «παντρεύει» αρμονικά την καμπίνα των επιβατών με την καρότσα φόρτωσης, ιδιαίτερα στην έκδοση Double Cab. Επιπρόσθετα, στις πλουσιότερες εκδόσεις από πλευράς εξοπλισμού το Navara φέρει αναβαθμισμένους προβολείς LED, με εσωτερικό σκούρο γυαλιστερό χρώμα.

Nissan Navara N-Guard SV3


Στο εσωτερικό της καμπίνας, το νέο σύστημα πολυμέσων «Nissan Connect», με το Alliance In-Vehicle Connectivity (A-IVC) συνδυάζεται με μια μεγάλη οθόνη αφής 8 ιντσών εξασφαλίζοντας στον χρήστη πολλές νέες δυνατότητες όπως ο εξ αποστάσεως εντοπισμός του οχήματος και χειρισμού των θυρών καθώς και ο έλεγχος της κατάστασής του (στάθμη καυσίμου και υγρών). Το εν λόγω σύστημα ψυχαγωγίας έχει υποστεί μια ολική επανεγκατάσταση υλικού και λογισμικού που επιτρέπει μεταξύ άλλων στους επιβάτες να «αντικατοπτρίζουν» το τηλέφωνό τους στην ευκρινέστερη οθόνη, με έλεγχο πολλαπλής αφής και ταχύτερους χρόνους απόκρισης.

Nissan_Navara_N-Guard (16)

Η προσθήκη της εφαρμογής NissanConnect Services -που διαθέτει μονάδα ελέγχου τηλεματικής και ενσωματωμένη συσκευή 4G- επιτρέπει την κοινή χρήση δεδομένων, χωρίς ξεχωριστή τηλεφωνική σύνδεση. Οι ενσωματωμένοι χάρτες της TomTom συνδυάζονται με ενημερώσεις over-the-air για να διασφαλίζεται η ακριβής χαρτογράφηση σε πραγματικό χρόνο, παράλληλα με πληροφορίες κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο, τρισδιάστατους χάρ-
τες, πληροφορίες για τις καιρικές συνθήκες, όπως και με τα Google Satellite και Street View. Η εφαρμογή περιλαμβάνει επίσης έλεγχο κόρνας και φωτισμού, αλλά και εντοπισμό του οχήμα-
τος, όλα εξ αποστάσεως. Το νέο σύστημα είναι συμβατό με τα Apple CarPlay και Android Auto, παρέχοντας απρόσκοπτη συνδεσιμότητα.

Nissan_Navara_N-Guard (13)

Γενικότερα, το εσωτερικό μέρος προσφέρει υψηλού επιπέδου εμπειρία άνεσης ενώ κάθε στοιχείο της καμπίνας έχει βελτιστοποιηθεί σε αυτή τη γενιά ώστε να παρέχει την καλύτερη δυνατή ποιότητα, πρακτικότητα αλλά και ευρυχωρία σε οδηγό και επιβάτες. Το ταμπλό φέρει σύγχρονη εμφάνιση, με τον διάκοσμο και το φινίρισμα να μην διαφέρουν ουσιαστικά από τα πολυτελή SUV της εταιρίας. Τα εμπρός καθίσματα προσφέρουν εξαιρετική οσφυϊκή υποστήριξη ενώ υπάρχει η δυνατότητα ψηφιακού διζωνικού κλιματισμού

Nissan_Navara_N-Guard (1)

ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ

Αυτό όμως που παραμένει ως η ουσιαστικότερη διαφορά στη νέα γκάμα είναι η διάθεση των εκδόσεων King Cab (επιμηκυμένη καμπίνα) με ανάρτηση πέντε συνδέσμων (multi-link) για τον πίσω άξονα, ακριβώς όπως διατίθενται και οι διπλοκάμπινες εκδόσεις. Η απόφαση αυτή όπως εύκολα καταλαβαίνει κανείς βελτιώνει ασύγκριτα την οδική συμπεριφορά των συγκεκριμένων εκδόσεων αμαξώματος ενώ ταυτόχρονα επιτρέπει την αύξηση του ωφέλιμου φορτίου από 55 έως 95 κιλά (ανάλογα την έκδοση). Αύξηση ωφέλιμου φορτίου από 54 έως 114 κιλά έχουμε ωστόσο και στις διπλοκάμπινες εκδόσεις, με το επιτρεπόμενο μεικτό να ανέρχεται στα 3.250 κιλά.

Nissan_Navara_N-Guard (10)

Πράγματι, περεταίρω αλλαγές στα μηχανικά μέρη φαίνεται πως κάνουν τη διαφορά στην ανανεωμένη αυτή γενιά. Πιο συγκεκριμένα, τώρα τοποθετούνται δισκόφρενα σε όλους τους άξονες ενώ η διάμετρος των εμπρόσθιων αυξάνεται κατά 4 χιλ. Η αλλαγή αυτή επιφρει βελτίωση της αίσθησης στο σχετικό πεντάλ, μείωση της ελάχιστης απαιτούμενης απόστασης ακινητοποίησης αλλά και μείωση κατά 40% της ενέργειας πέδησης που απαιτείται για αυτό. Οι
τροποποιήσεις της μπροστινής ανάρτησης προσφέρουν περισσότερη ευκολία στον χειρισμό του τιμονιού, με ελαφρύτερο και πιο άνετο χειρισμό σε ελιγμούς χαμηλής ταχύτητας. Η ανύψωση κατά 25 χιλ. στην πίσω ανάρτηση και η σπείρα ελατηρίου δύο βαθμίδων ενισχύουν τη στάση του οχήματος, προσδίδοντας ακόμα πιο επιβλητική εμφάνιση.

Nissan_Navara_N-Guard (8)

Παράλληλα, το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας «Trailer Sway Assist» είναι πλέον διαθέσιμο στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων. Αυτό το νέο σύστημα ανιχνεύει την κλίση του
ρυμουλκούμενου και πραγματοποιεί ανεπαίσθητες διορθώσεις με μεμονωμένη πέδηση σε κάθε τροχό και μείωση της ροπής του, διατηρώντας υπό έλεγχο τόσο το όχημα, όσο και το ρυμουλκούμενο. Τα «Intelligent Emergency Braking», «Hill Start Assist», «Hill Descent Control» και «Intelligent Around View Monitor» συμπεριλαμβάνονται στον εξοπλισμό, θεμελιώνοντας το κύρος του Navara ως ενός πολύ-χρηστικού pick-up, που ενσωματώνει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας.

ΔΥΝΑΜΗ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σημαντικά νέα έχουμε όμως και στη γραμμή κίνησης καθώς ο κατασκευαστής ανακοίνωσε ότι ο πετρελαιοκινητήρας dCi των 2,3 λίτρων θα εφοδιάζεται πλέον με διπλό υπερτροφοδότη στις εκδόσεις ισχύος 163 και 190 ίππων, χαρακτηριστικό που αυξάνει τη μέγιστη αποδιδόμενη ροπή τους κατά 22 Nm σε σχέση με τις αντίστοιχες υπάρχουσες εκδόσεις.

Nissan_Navara_N-Guard (15)

Τον κινητήρα χαρακτηρίζουν τα ατσάλινα έμβολα με επίστρωση DLC (Diamond-Like Carbon Coating) στα δαχτυλίδια τους, καθώς και η χαμηλότερη αναλογία συμπίεσης 15,1 (έναντι 15,4 προηγουμένως). Η πίεση του συστήματος ψεκασμού καυσίμου αυξήθηκε από 2.000 σε 2.200 bar με νέα αντλία, για μεγαλύτερη ακρίβεια και απόδοση. Το σύστημα ψύξης νερού έχει αναβαθμιστεί, ενώ και το νέο σύστημα εξάτμισης ενσωματώνει τεχνολογίες φίλτρου σωματιδίων πετρελαίου (DPF) και επιλεκτικής καταλυτικής αναγωγής (SCR), παρέχοντας ένα πιο συμπαγές σχεδιασμό, με χαμηλότερες εκπομπές NOx. Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι όλες οι εκδόσεις του εν λόγω μηχανικού συνόλου καλύπτει τις νέες προδιαγραφές ρύπων Euro 6d-Temp.

Nissan_Navara_N-Guard (3)

Ταυτόχρονα, ένα νέο μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, με μακρύτερη κλιμάκωση και πιο μικρή διαδρομή του επιλογέα έρχεται να συμπληρώσει τις επιλογές στα μηχανικά μέρη και υπόσχεται μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και λιγότερες εναλλαγές σχέσεων. Αυτή διαθέτει ένα πιο συμβατικό μοτίβο αλλαγής ταχυτήτων, με την όπισθεν τοποθετημένη δίπλα στην πρώτη σχέση. Τέλος, έχει γίνει περαιτέρω ρύθμιση του αυτόματου κιβωτίου 7 σχέσεων, με βελτιώσεις στην άνεση, την αίσθηση και την απόκριση.