banner-google-news

SOFOKLIS-FATSIOS-YOUTRUCKGR (Medium)Tο YouTruck.gr παρουσιάζει μια εφ’ όλης της ύλης συζήτηση με τον κ. Σοφοκλή Φάτσιο, Πρόεδρο της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Αυτοκινητιστών Υπεραστικών Συγκοινωνιών.

 

 

Κύριε Φάτσιε, τα ΚΤΕΛ όλης της χώρας δίνουν τη δυνατότητα στο επιβατικό κοινό να φτάνουν στον προορισμό τους οικονομικά και με ασφάλεια. Ιδιαίτερα, η εκπτωτική πολιτική που ακολουθείται σε ομάδες του πληθυσμού, όπως οι τρίτεκνοι, οι πολύτεκνοι, τα ΑΜΕΑ κ.λπ., παράγει έργο το οποίο είναι εξαιρετικά σημαντικό για την κοινωνία ολόκληρη. Πόσο σημαντικό είναι αυτή η πολιτική να συνεχιστεί και ποιο θεωρείται ότι είναι το μέλλον των ΚΤΕΛ;

«Πριν απαντήσω πιο ειδικά στην ερώτησή σας, θεωρώ χρέος μου να αναφερθώ στην πορεία των ΚΤΕΛ όλα αυτά τα χρόνια, που υπό αντίξοες συνθήκες λειτουργίας κατάφεραν να σταθούν όρθια, διασφαλίζοντας παράλληλα την άρτια εξυπηρέτηση των επιβατών και κυρίως των κατοίκων των ορεινών και δύσβατων περιοχών, συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτό στην επιβίωσή τους.

Δεν είναι τυχαίο που τα ΚΤΕΛ έχουν την αποδοχή της ελληνικής κοινωνίας, ως πλέον αξιόπιστοι συγκοινωνιακοί φορείς της χώρας, για 67 έτη λειτουργίας.

Πιο συγκεκριμένα, επί της ερωτήσεώς σας, για το θέμα της εκπτωτικής πολιτικής, σας πληροφορώ κατ’ αρχάς ότι το κόμιστρο των ΚΤΕΛ που καθορίζεται από τον εκάστοτε Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, διατηρείται στα επίπεδα του 2010 (με εξαίρεση την αύξηση του ΦΠΑ που την έχει επιβάλει το Κράτος). Παρότι προβλέπει ο νόμος την αναπροσαρμογή του κομίστρου κάθε χρόνο, εμείς αποδείξαμε έμπρακτα τον κοινωνικό μας ρόλο, συναισθανόμενοι τις δυσκολίες της ελληνικής οικογένειας τα χρόνια της κρίσης μέχρι και σήμερα.

Στην πραγματικότητα εμείς επιδοτούμε την εκπτωτική πολιτική του Κράτους στους μαθητές, φοιτητές, πολύτεκνους, ΑμεΑ, κ.λπ., αφού οι αντισταθμιστικές καταβολές δεν υπολογίζονται καν μέχρι το 50% της κανονικής τιμής του εισιτηρίου (αν και υπάρχει διάταξη για πλήρη αποζημίωση της διαφοράς της απώλειας από τα κανονικά εισιτήρια), που η μη καταβολή της επιβαρύνει τις επιχειρήσεις μας και τους μετόχους.
Θα πρέπει δε να τονίσω ιδιαίτερα, προκειμένου να το διαβάσουν όσοι δεν γνωρίζουν και το μόνο που κάνουν είναι να κατηγορούν τα ΚΤΕΛ, ότι οι επιχειρήσεις μας ΔΕΝ ΕΠΙΔΟΤΟΥΝΤΑΙ από το Κράτος ούτε καν για τα ζημιογόνα δρομολόγια που μας επιβάλλει να πραγματοποιούμε, όπως άλλωστε επιτάσσει και το Ευρωπαϊκό Δίκαιο».

Πόσα είναι τα συνολικά δρομολόγια που εξυπηρετούν τα ΚΤΕΛ όλης της χώρας και πόσοι επιβάτες μεταφέρονται καθημερινά με αυτά;

«Τα ΚΤΕΛ διενεργούν σε ετήσια βάση πάνω από 2.000.000 δρομολόγια, με τα οποία μετακινούνται 150.000.000 επιβάτες, που σε καθημερινή βάση αντιστοιχούν σε 412.000 επιβάτες».

Ποια είναι τα δικά σας αιτήματα προς την πολιτεία, προκειμένου τα ΚΤΕΛ να συνεχίζουν συνεχώς να αναβαθμίζονται και να αναπτύσσονται προς όφελος της κοινωνίας;

«Το κύριο αίτημά μας προς την Πολιτεία είναι η επίσπευση του έργου κατασκευής του νέου Κεντρικού Σταθμού Υπεραστικών λεωφορείων στην Αθήνα (περιοχή Ελαιώνα), ο οποίος θα αναβαθμίσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς το επιβατικό κοινό, τις συνθήκες εργασίας του προσωπικού και θα βελτιώσει τις περιβαλλοντικές και κυκλοφοριακές συνθήκες της πόλης.
Εμείς ως ΚΣΑΥΛΕ και σε συνεργασία με την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ έχουμε αναλάβει από τις εισφορές των ΚΤΕΛ (0,30) τη χρηματοδότηση των απαιτούμενων μελετών.
Επίσης από το Υπουργείο Οικονομίας & Ανάπτυξης ζητούμε την ένταξη των φορέων μας σε χρηματοδοτήσεις κοινοτικών προγραμμάτων για τη δημιουργία νέων σταθμών σε κάθε νομό και την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων με νέα σύγχρονης τεχνολογίας».

Διαβάστε το περιοδικό online ή κατεβάστε το στη συσκευή σας!

Κάνοντας έναν μικρό απολογισμό μέχρι σήμερα, ποιες θεωρείτε ότι είναι οι σημαντικές κατακτήσεις της Ομοσπονδίας;

«Η Ομοσπονδία μας από συστάσεως των ΚΤΕΛ έχει κάνει μεγάλους αγώνες για την εδραίωσή τους στον χώρο των επιβατικών μεταφορών στην Ελλάδα. Το μεγάλο άλμα επιτεύχθηκε με το Ν. 2963/2001, ο οποίος θεσπίστηκε με την αμέριστη συμπαράσταση της τότε Κυβέρνησης και της Αξιωματικής αντιπολίτευσης, τους οποίους ευχαριστούμε από καρδιάς.
Ο νόμος αυτός μεταρρύθμισε ριζικά τη δομή και τη λειτουργία των επιχειρήσεών μας μετατρέποντάς τες σε Ανώνυμες Εταιρείες. Το εγχείρημα αυτό υπήρξε όντως πρωτοποριακό για τα ελληνικά δεδομένα και δεν ήταν λίγοι εκείνοι που προέβλεψαν την αποτυχία του. Κι εδώ όμως συντελέστηκε ένα μικρό θαύμα: οι υπεραστικοί λεωφορειούχοι, απρόσβλητοι από κάθε σύμπτωμα δισταγμού και ανασφάλειας, απέδειξαν αποφασιστικά τις αστείρευτες δυνατότητες του επαγγέλματος. Κατόρθωσαν να ολοκληρωθεί η δημιουργία των νέων ΚΤΕΛ ΑΕ σε χρόνο ρεκόρ και χωρίς το παραμικρό πρόβλημα!
Αξιοποίησαν μεθοδικά το κάθε πλεονέκτημα του νέου καθεστώτος κι επιδόθηκαν σε ένα τιτάνιο έργο, εκσυγχρονίζοντας ριζικά το τροχαίο υλικό τους και δημιουργώντας καινούριες υπερσύγχρονες υποδομές. Τα αποτελέσματα υπερέβησαν κάθε προσδοκία και δικαίωσαν πλήρως τον αγώνα και τις προσπάθειες όλων μας.
Βασικοί μας στόχοι και δράσεις για τα ΚΤΕΛ είναι κατ’ αρχάς η εφαρμογή του Κανονισμού της ΕΕ 1370/2007, για την υλοποίηση του νέου θεσμικού πλαισίου για τις δημόσιες Υπεραστικές οδικές μεταφορές. Σε κάθε περίπτωση είμαστε πανέτοιμοι και συνεχίζουμε τις προσπάθειές μας για βελτίωση και συνεχή αναβάθμιση των υπηρεσιών μας με στόχο την εξυπηρέτηση των πολιτών και κυρίως των ευαίσθητων κοινωνικά ατόμων ΑμεΑ, απόρων, ανέργων, κ.λ.π.

«Προτεραιότητά μας είναι η αναβάθμιση των υποδομών μας με τη δημιουργία και άλλων νέων σταθμών και η ανανέωση του στόλου των λεωφορείων με άλλα νεότερης τεχνολογίας για μεγαλύτερη ασφάλεια και άνεση».

Μιλήστε μας για την τρέχουσα κατάσταση, λόγω του COVID-19.

«Αδιαμφισβήτητα βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μια πρωτόγνωρη κατάσταση, που απαιτεί από όλους μας επίδειξη ύψιστης υπευθυνότητας, ώστε να περιοριστεί και εν τέλει να νικηθεί ο αόρατος εχθρός που απειλεί την παγκόσμια κοινότητα.
Όλοι οι εργαζόμενοι στα ΚΤΕΛ με αίσθημα ευθύνης απέναντι στην κοινωνία, στις οικογένειές μας αλλά και σε εμάς τους ιδίους τηρούμε με ευλάβεια όλα τα μέτρα που έχουν ληφθεί, ακόμη και αν αυτά είναι σε βάρος της οικονομικής μας υπόστασης, ώστε να συμβάλουμε στον περιορισμό της εξάπλωσης του COVID-19.
Αναγνωρίζουμε πλήρως, ότι η Κυβέρνηση αντιμετωπίζει αυτή την περίοδο, εκτός από τον αγώνα για την διαφύλαξη της δημόσιας υγείας, την πίεση που προκαλούν οι οικονομικές επιπτώσεις σε όλους τους τομείς της οικονομίας.
Το έργο όμως των υπεραστικών μεταφορών έχει μειωθεί σε ποσοστό 95%. Απλώς τα λεωφορεία κινούνται, γιατί δεν πρέπει να σταματήσει η εξυπηρέτηση των ευπαθών ομάδων (επισκέψεις σε νοσοκομεία, τροφοδοσία απομακρυσμένων περιοχών κ.λπ.).
Πιστεύουμε όμως στη λύση των οικονομικών προβλημάτων, δεδομένου ότι είμαστε οι τελευταίοι που θα σταματήσουμε να προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας και οι τελευταίοι που θα πάψουμε να στηρίζουμε τις ενέργειες της Κυβέρνησης, όποιες και αν είναι αυτές».

 

 

Διαβάστε το περιοδικό online ή κατεβάστε το στη συσκευή σας!