Ο Νίκος Ασημομύτης μας λέει την άποψη του

banner-google-news

Εδώ και ένα χρόνο, έχουμε καταθέσει στο Υπουργείο Μεταφορών φάκελο με αιτήματα του κλάδου μας, παρουσία του εκδότη του περιοδικού «ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΟΧΗΜΑ», όταν ακόμα υφυπουργός ήταν ο κ. Βούγιας. Τον φάκελο παρέλαβε η Τεχνική Υπηρεσία υπό τον προϊστάμενο κ. Παρίση, με Τεχνικό Διευθυντή τον κ. Λυμπερόπουλο και Γενικό της Διεύθυνσης Μεταφορών τον κ. Παπατριανταφύλλου. 

Το κυνήγι στα μεταχειρισμένα φορτηγά και επιβατηγά δυστυχώς δεν έχει τέλος. Έχουμε συναντηθεί αρκετές φορές με τους υπευθύνους αλλά «φωνή βοώντος εν τη ερήμω» …

Είναι αδιανόητο να μην μπορείς να αγοράσεις αυτοκίνητο πενταετίας ή εξαετίας από το εξωτερικό, δηλαδή από το 2005 και πάνω. Οι αντιπροσωπείες όμως τα κυκλοφόρησαν στη χώρα μας χωρίς κανένα πρόβλημα! Και τώρα λένε να πάρουμε EURO 5, δηλαδή καινούργια οχήματα. Όταν στη Γερμανία κυκλοφορούν EURO 4 κανονικά! Αλλά και όσοι έχουν EURO 3, το μετατρέπουν εύκολα σε EURO 4. Το αναλαμβάνει η MERCEDES  ή κάποιο εξουσιοδοτημένο συνεργείο, απλά αλλάζοντας την εξάτμιση με καταλύτη. Έτσι μπορούν να πάρουν τη πράσινη κάρτα και να κυκλοφορούν στις πόλεις. Κι εδώ μπορούν να το κάνουν. Ή μήπως πρέπει να αγοράσουμε καινούργια φορτηγά? Εδώ τα μεταχειρισμένα δεν μπορούν να αγοραστούν που είναι στο 1/3 της τιμής του καινούργιου. Μάλλον πρέπει να το πάρουμε απόφαση ότι η αγορά του αυτοκινήτου έχει πεθάνει τουλάχιστον για την επόμενη πενταετία… Και βλέπουμε…

Για την ακρίβεια των ανταλλακτικών δε, δεν μιλά κανείς. Ένα ταμπλό ταμπά (καντράν) κοστίζει από €1500 έως €2500, ο εγκέφαλος της μηχανής κοστίζει €3500, το ABS €1600! Χώρια οι φθορές, τα λάστιχα, τα πετρέλαια, ο ΟΑΕΕ κ.ο.κ. Πως ακριβώς θα πληρώσει ο αυτοκινητιστής? Με τα €150-€180 που βγάζει δουλεύοντας 12 με 15 ώρες στο τιμόνι? Μήπως υπάρχουν μεταφορικά έργα τώρα? 

Πότε επιτέλους κύριοι, είναι ένα αυτοκίνητο καθαρό? Υπάρχει κάποια απάντηση? Μήπως όταν φτάσουμε στο EURO 10?

Έχουμε προ πολλού ενημερώσει τον κ. Λυμπερόπουλο και τον κ. Παρίση ότι οι αντιπροσωπείες μας εκμεταλλεύονται με τα διαφορετικά τιμολόγια που πληρώνουμε για το ABS. Πληρώνουμε από €150 έως και €300 για μια κόλλα χαρτί Α4, που κοστίζει 5 λεπτά, και στην οποία τυπώνουν μια βεβαίωση σε λιγότερο από 1 λεπτό! 

Δεν έχουμε λάβει καμία απάντηση εδώ και ενάμισι χρόνο. Το Υπουργείο είναι υποχρεωμένο να τα ζητά από τους εδώ αντιπροσώπους και όχι να μας λέει να πάμε στη Γερμανία να φέρουμε μεταχειρισμένα. Τις καταστάσεις που λέει για το ABS κύριοι αν ζούσατε στη Γερμανία και είχατε φορτηγό 3 ετών θα το δίνατε…

Γνωρίζετε πόσες χιλιάδες παλιών φορτηγών έχουν γίνει ανταλλακτικά τα οποία εξάγονται φέρνοντας συνάλλαγμα στη χώρα μας, από Συρία, Αφγανιστάν, Αίγυπτο, Νιγηρία, Κατάρ, Μπαχρέιν, κοκ?

Και ερωτώ το Υπουργείο Οικονομικών:

1.Γιατί μια νέα επιχείρηση που δεν έχει ακόμα τζίρο, δεν επιτρέπεται να αποκτήσει άδεια κυκλοφορίας φορτηγού? Πως θα μεταφέρει τα προιόντα της? Δώστε προσωρινές άδειες μέχρι να σας φέρει τον απαιτούμενο τζίρο, και έπειτα δώστε άδειες αορίστου χρόνου.

2.Μήπως θα έπρεπε να μειωθεί το κόστος τελωνείου στα φορτηγά κάτω των 3,500 τόνων?

Η διαφορά στην ουσία ανάμεσα στο EURO 4 και EURO 5 είναι πολύ μικρή. Μένει να δούμε πότε θα σταματήσει αυτό το παιχνίδι των «οικολογικών» EURO και των ηλεκτρονικών αυτοκινήτων…

 

Σου άρεσε το άρθρο; Κοινοποίησέ το!