SHELL RIMULA PETROPOULOS 728×90

Η συμφωνία της Fiat Professional με την Opel (και κατ’ επέκταση με τη Renault), έδωσε το δικαίωμα στην πρώτη να δανειστεί το δημοφιλές Vivaro (ή το Trafic εάν προτιμάτε), να το… βαφτίσει «Talento» και να αντικαταστήσει έτσι το Scudo στη γκάμα επαγγελματικών της, ως την πρόταση που θα καλύψει το κενό μεταξύ του Doblo και του Ducato. Κάπως έτσι, με την νέα σειρά Talento, η ιταλική φίρμα ανταποκρίνεται σε νέα μεγέθη φόρτωσης και διακίνησης, παρέχοντας ιδανικές απαντήσεις σε όλες τις επαγγελματικές ανάγκες μεταφοράς.

Τα 9θέσια βαν της ελληνικής αγοράς Fiat Talento Combi (5)

Το Talento σε κερδίζει «με το καλημέρα» χάρη στην εξαιρετικά σύγχρονη, «αθλητική», εξωτερική του εμφάνιση. Με μία μεγάλη, εντυπωσιακή μάσκα, χαρακτηριστικούς προβολείς ψηλά τοποθετημένους για προστασία και την κομψή λεπίδα στο προφίλ, το ιταλικό combi διαθέτει εμφάνιση που θα τη ζήλευαν πολλά καθαρόαιμα πολυμορφικά επιβατικά. Σε επίπεδο στυλ και σχεδιασμού, το νέο Talento είναι συμπαγές με εξαιρετικές αναλογίες: το εμπρός παρμπρίζ συνδέεται αρμονικά με το κοφτό καπό και το συνολικό αποτέλεσμα είναι ένα επιβλητικό αλλά και δυναμικό εμπρόσθιο άκρο.

Επάρκεια χώρων

Η επιβατική έκδοση Combi, σε τιμή από 28.250 ευρώ, απευθύνεται σε επιχειρήσεις που χρειάζονται την ευελιξία μεταφοράς ατόμων και φορτίων, όντας ικανό να προσφέρει υπηρεσίες ενός minibus ή ακόμα και ως ταξί ξενοδοχείου χάρη στην άνεση και τους χώρους που διαθέτει για επισκέπτες και τις αποσκευές τους. Με τις δύο πίσω σειρές καθισμάτων στη θέση τους, το Combi μπορεί να μεταφέρει τον οδηγό και μέχρι οκτώ επιβάτες. Εναλλακτικά, τα καθίσματα αναδιπλώνονται ή αφαιρούνται από το όχημα, επιτρέποντας πλήρη αξιοποίηση του χώρου φόρτωσης. Οι μεταφορικές ικανότητες στην έκδοση με το μακρύ μεταξόνιο αυξάνονται περαιτέρω.

Τα 9θέσια βαν της ελληνικής αγοράς Fiat Talento Combi (2)

Γενικότερα, ο χώρος της καμπίνας έχει αξιοποιηθεί άριστα και μεγαλύτερη προσοχή δόθηκε στη δημιουργία αποθηκευτικών χώρων για τον οδηγό και τους επιβάτες. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός δεν χάνει χρόνο, ούτε διασπάται η προσοχή του ψάχνοντας έγγραφα, ντοσιέ, γυαλιά ή άλλα σημαντικά αντικείμενα ενώ βρίσκεται εν κινήσει. Η καμπίνα του Talento προσφέρει πάνω από 75 λίτρα αποθηκευτικών χώρων, από τα οποία 24 λίτρα διατίθενται μόνο στην περιοχή του ταμπλό. Ανάμεσά τους, το ντουλαπάκι 12 λίτρων – αρκετά μεγάλο για ένα ντοσιέ μεγέθους A4 και ένα μπουκάλι 1.5 λίτρων – και πολυάριθμοι χώροι εύκολης πρόσβασης για συνήθη αντικείμενα, όπως τηλέφωνα, notebooks, πορτοφόλια, κέρματα, κλειδιά, ποτά, γάντια και σνακ.

Κορυφαίο κόκπιτ

Εν τω μεταξύ, το κάθισμα οδηγού με ρύθμιση έξι κατευθύνσεων πλαισιώνεται από το ρυθμιζόμενο τιμόνι – που κινείται προς τέσσερις κατευθύνσεις (απόσταση και κλίση)  ενώ περιλαμβάνεται οσφυϊκή υποστήριξη και υποβραχιόνο στάνταρ.  Όλα τα βασικά χειριστήρια του cockpit είναι τοποθετημένα σε θέση εύκολης πρόσβασης και βέλτιστης ορατότητας, εξασφαλίζοντας άριστη εργονομία. Η θέση τους έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη σχεδίαση και διάταξη της περιοχής του οδηγού και του συνοδηγού. Το τιμόνι είναι σχετικά κάθετα τοποθετημένο για μεγαλύτερη άνεση του οδηγού ενώ η κολόνα του είναι ρυθμιζόμενη ως προς την κλίση και την απόσταση. Το ταμπλό φέρει ένα οβάλ, ψηφιακό ταχύμετρο στο κέντρο, πλαισιωμένο από το στροφόμετρο και το δείκτη καυσίμου σε κλασικές στρογγυλές φόρμες. Στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει η μεγάλη, έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών που παρέχει στον οδηγό πρόσβαση σε όλες τις σημαντικές πληροφορίες, όπως ραδιόφωνο, τηλέφωνο και, ασφαλώς το σύστημα πλοήγησης που περιλαμβάνει χάρτες για 30 Ευρωπαϊκές χώρες. Έχει CD player, AM/FM radio, θύρες AUX/USB και είναι συμβατό με MP3/WMA. Συνδεσιμότητα τηλεφώνου Bluetooth και audio streaming διατίθενται, ενώ οι χάρτες ενημερώνονται μέσω downloading σε USB.

Τα 9θέσια βαν της ελληνικής αγοράς Fiat Talento Combi (4)

Προηγμένα συστήματα

Προηγμένες λειτουργίες και σύγχρονα συστήματα υποστήριξης κάνουν την οδήγηση του νέου Talento ασφαλέστερη και πιο ξεκούραστη. Διατίθεται από cruise control με περιοριστή ταχύτητας, μέχρι σύστημα παρκαρίσματος με κάμερα οπισθοπορείας. Σημαντική είναι και η συμβολή των ηλεκτρονικών συστημάτων. Εκτός από το στάνταρντ ESP,  το σύστημα ABS ενσωματώνει ηλεκτρονικό κατανεμητή πέδησης – Electronic Brake-force Distribution (EBD), που ανιχνεύει το φορτίο σε κάθε άξονα και βελτιστοποιεί την απόκριση πέδησης μεταξύ εμπρός και πίσω τροχών ανάλογα. Το Emergency Brake Assist (EBA) αυξάνει αυτόματα την πίεση πέδησης σε ένα φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, ενώ το Hill Start Assistant (HSA) αποτρέπει την ακούσια κύλιση του οχήματος προς τα πίσω όταν ξεκινά από επικλινή επιφάνεια.

Τα 9θέσια βαν της ελληνικής αγοράς Fiat Talento Combi (3)

Ασφάλεια και επιδόσεις

Οδηγώντας το επιβατικό Talento εντός αλλά και εκτός πόλης εκτιμήσαμε καταρχήν το σύγχρονο της κατασκευής του. Απουσία τριγμών και θορύβων από την καμπίνα, εξαιρετική ποιότητα κύλισης και πολύ καλή ορατότητα χάρη στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και τους καλοσχεδιασμένους εξωτερικούς καθρέπτες.

Οι κλίσεις και η συμπεριφορά του πλαισίου έχουν ρυθμιστεί με γνώμονα τη βέλτιστη άνεση αλλά και το κράτημα. Στον ανοιχτό δρόμο το αποτέλεσμα είναι παραπάνω από ικανοποιητικό, με τη σχετικά σφιχτή ρύθμιση να προσφέρει ασφάλεια στις υψηλές ταχύτητες. Εντός της πόλης, σε σαμαράκια και λακούβες, η κάπως ξερή αντίδραση του πίσω άξονα ενοχλεί μερικές φορές.

Τα 9θέσια βαν της ελληνικής αγοράς Fiat Talento Combi (6)

Ο νέος κινητήρας 2.0 EcoJet προδιαγραφών Euro6d-Temp που αποδίδει 120 ίππους και 320 Nm ροπής, διαθέτει πολιτισμένη λειτουργία καθώς και γενικότερη καλή συνεργασία με τη γραμμή κίνησης, η οποία περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ένα πολύ καλής κλιμάκωσης εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Μία ενδεικτική λυχνία στο ταμπλό ενημερώνει τον οδηγό πότε είναι η ιδανική στιγμή για να ανεβάσει ή να κατεβάσει ταχύτητα.

Η λειτουργία είναι βασισμένη στην τεχνολογία Selective Catalytic Reduction (SCR)  ένα σύστημα το οποίο οδηγεί στην υποχώρηση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου (επιβλαβών για την ανθρώπινη υγεία), με την έγχυση ενός διαλύματος AdBlue® στο καυσαέριο.

Διαβάστε το περιοδικό online ή κατεβάστε το στη συσκευή σας!

728×90 ΚΤΕΟ ΡΕΝΤΗ