90 ΧΡΟΝΙΑ ΚΤΕΛ ΧΑΝΙΩΝ-ΡΕΘΥΜΝΟΥ

banner-google-news

Ιστορική Αναδρομή

Το πρώτο Υπεραστικό Λεωφορείο κυκλοφόρησε στην Ελλάδα το 1896 στη γραμμή Αθήνας – Θήβας. Ήταν Γαλλικής κατασκευής 14 θέσεων και θεωρήθηκε μεγαθήριο για την εποχή του, αφού τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα που είχαν κυκλοφορήσει ως τότε δεν ξεπερνούσαν τις 5 με 7 θέσεις.

Κατά την περίοδο αυτή, η εξυπηρέτηση των αστικών και υπεραστικών γραμμών υπήρξε υποτυπώδης και άναρχη, αφού ιδιώτες μπορούσαν να εκμεταλλευτούν ένα λεωφορείο ως Μέσο Μεταφοράς, με μία απλή άδεια από την αστυνομία. Κάθε λεωφορείο μετατρέπονταν σε ανεξάρτητη ιδιωτική επιχείρηση και ο ιδιοκτήτης του μπορούσε να το χρησιμοποιήσει κατά την κρίση του σε οποιαδήποτε περιοχή και για οποιοδήποτε δρομολόγιο, με το κόμιστρο να διαμορφώνεται ελεύθερα ανάλογα με την επιβατική κίνηση ή τον ανταγωνισμό.
Το 1937, με την σύσταση των Κοινών Διευθύνσεων Αστικών και Υπεραστικών Λεωφορείων, ξεκίνησαν και οι πρώτες ουσιαστικές ενέργειες για την οργάνωση των επιβατικών συγκοινωνιών με λεωφορεία δημόσιας χρήσης.

Τα Κοινά Ταμεία Εισπράξεων Λεωφορείων (ΚΤΕΛ) συστάθηκαν το 1952, ένα για κάθε Νομό και κάθε Νησί, ενώ το 1978 συγχωνεύθηκαν σε 8 περιφερειακούς οργανισμούς (ΚΤΕΥΛ), μια δομή που δεν απέδωσε τα αναμενόμενα και καταργήθηκε το 1978 επιστρέφοντας στο προηγούμενο καθεστώς.

Στη σημερινή τους μορφή τα ΚΤΕΛ λειτουργούν ως Ανώνυμες Εταιρείες παροχής Μεταφορικών, Τουριστικών και Εμπορικών υπηρεσιών.

Τα πρώτα λεωφορεία στην Κρήτη

Το 1927 έκανε την εμφάνισή του το πρώτο λεωφορείο ως συγκοινωνιακό μέσο στην Δυτική Κρήτη και ουσιαστικά ένωσε την πόλη με τα χωριά, κάνοντας πλέον τις μεταφορές λιγότερο επίπονες και χρονοβόρες. Από τότε μέχρι σήμερα άλλαξαν πολλά στην μεταφορά του επιβατικού κοινού, με λεωφορεία νέας γενιάς που αντικατέστησαν σταδιακά τα παλιά, ξεπερνώντας τα τεράστια προβλήματα που προκαλούσαν στις μεταφορές οι συνεχείς βλάβες, οι οποίες κάποιες φορές ανάγκαζαν τον οδηγό να μείνει μέρες ολόκληρες στον δρόμο μέχρι να επισκευαστεί η ζημιά, αλλά και η βελτίωση του οδικού δικτύου, από τους χωμάτινους και γεμάτους πέτρες δρόμους, στις ασφαλτοστρωμένες οδικές αρτηρίες του σήμερα.

Το ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου αποτελεί τον συνδετικό κρίκο που ενώνει την πόλη ακόμα και με τα πιο δυσπρόσιτα χωριά των Νομών της Κρήτης, παραμένοντας σε λειτουργία καθημερινά, 24 ώρες το 24ωρο, χειμώνα – καλοκαίρι. Με έναν στόλο 150 λεωφορείων τελευταίας τεχνολογίας, που το φέρνει στην πρώτη θέση μεταξύ των ΚΤΕΛ της Ελλάδας, και τα οποία πληρούν όλους τους προβλεπόμενους κανονισμούς για την ασφαλή και άνετη μεταφορά επιβατών και επισκευών, το ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου επιτελεί κοινωνικό έργο, μεταφέροντας με μειωμένα εισιτήρια τους πολύτεκνους και τους μαθητές από και προς τα σχολεία τους, όπου κι αν αυτά βρίσκονται. Παράλληλα διεύρυνε τα δρομολόγια προς την Ηπειρωτική Ελλάδα με δύο νέους προορισμούς όπου σπουδάζουν και εργάζονται συντοπίτες μας: την Θεσσαλονίκη και τα Ιωάννινα, με σταθμούς σε όλες τις ενδιάμεσες μεγάλες πόλεις των παραπάνω προορισμών.

90 Χρόνια Λειτουργίας

Φέτος το ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου γιορτάζει τα 90 χρόνια από την ίδρυσή του, χρόνια κατά τα οποία επιτελεί πιστά το έργο της μεταφοράς επιβατών και επισκευών, με συνέπεια, αξιοπιστία και πελατοκεντρικό προσανατολισμό.

Με στόχο την παροχή άριστων υπηρεσιών, το ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των καιρών και επενδύει στις νέες τεχνολογίες. Έχει προχωρήσει σε σημαντική βελτίωση της οργάνωσης των υπηρεσιών του με ανθρώπινο δυναμικό, σύγχρονο εξοπλισμό και με ανανέωση του στόλου του με νέας τεχνολογίας λεωφορεία, με σκοπό να προσφέρει στο επιβατικό κοινό ακόμα μεγαλύτερη ασφάλεια, άνεση και οικονομία. Όλα τα οχήματα είναι εξοπλισμένα με ηλεκτρονικό μηχανισμό έκδοσης εισιτηρίων και τελευταίας τεχνολογίας συστήματα εντοπισμού GPS, τεχνολογίες που συμβάλλουν στην αμεσότητα της εξυπηρέτησης και την μείωση των αναμονών και της ταλαιπωρίας των επιβατών, αφού ο κέντρο μπορεί ανά πάσα στιγμή να γνωρίζει την ακριβή θέση του κάθε οχήματος, την πορεία του και ως εκ τούτου και τον ακριβή χρόνο άφιξης.

Το κοινωνικό του πρόσωπο δείχνει το ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου, και με την συνεισφορά του στον αγώνα για την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων. Σε συνεργασία με τον Σύλλογο ΠΡΟ.Τ.Α. πρωτοπορούν καθιερώνοντας την ολονύκτια γραμμή στον βόρειο άξονα που σώζει πραγματικά ζωές, μεταφέροντας από τα clubs της πόλης τους νέους με ασφάλεια.