2022: πιο οξεία η κρίση στις μεταφορές λόγω έλλειψης οδηγών, παρά τους αυξημένους μισθούς

banner-google-news

Ο κλάδος των μεταφορών προετοιμάζεται για άλλη μια χρονιά με προβλήματα και καθυστερήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα. Παρά τις αυξημένες αμοιβές που προσφέρουν οι εταιρείες, οδηγοί, που ανησυχούν για το κλείσιμο των συνόρων εξαιτίας του COVID-19, αρνούνται να ανεβούν στα φορτηγά, και ναυτικοί αρνούνται να επιβιβαστούν στα πλοία.

Σύμφωνα με άρθρο του Bloomberg, παγκόσμιοι κολοσσοί έως μικρές επιχειρήσεις και εταιρείες logistics σε όλο τον κόσμο δεν μπορούν να βρουν προσωπικό, καθώς οι κυβερνήσεις αυστηροποιούν τους περιορισμούς εξαιτίας της παραλλαγής Omicron του SARS-CoV-2. Σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Οδικών Μεταφορών, το ένα πέμπτο όλων των επαγγελματικών θέσεων οδήγησης φορτηγών δεν έχει συμπληρωθεί, παρά το γεγονός ότι πολλοί εργοδότες προσφέρουν αυξημένους μισθούς. Τμήματα της ναυτιλιακής βιομηχανίας ανησυχούν επίσης για την εύρεση των εργαζομένων που χρειάζονται.

«Το επόμενο έτος αναμένεται να είναι άλλο ένα έτος σοβαρής αναστάτωσης, μειωμένης προσφοράς και ακραίου κόστους για τους ιδιοκτήτες φορτίου», δήλωσε ο Simon Heaney, αναλυτής στην εταιρεία συμβούλων ναυτιλιακής έρευνας Drewry.

Αντιμέτωποι με πολλές εβδομάδες καραντίνας σε συνδυασμό με την επισφαλή φύση της διέλευσης των συνόρων και τους φόβους να αρρωστήσουν, πολλοί άνθρωποι αρνούνται να συνάψουν συμβάσεις, ενώ άλλοι αναζητούν αλλού εργασία.

Στη Ρουμανία, πολλοί οδηγοί φορτηγών δεν θέλουν να δεχτούν θέσεις εργασίας μεγάλων αποστάσεων σε άλλα μέρη της Ευρώπης, καθώς θυμούνται την κυκλοφοριακή συμφόρηση και την αναμονή έως και 18 ώρες στα σύνορα της ΕΕ, το προηγούμενο έτος.

Η Alex International Transport 94 SRL διαχειρίζεται 130 φορτηγά που παραδίδουν φαρμακευτικά και τρόφιμα σε όλη την Ευρωζώνη. Ο διευθύνων σύμβουλός της Alex Constantinescu λέει ότι η κρίση εργασίας στη βιομηχανία φορτηγών έχει γίνει πιο οξεία. Η εταιρεία χρειάστηκε να αυξήσει τους μισθούς κατά περίπου 30 τοις εκατό τα τελευταία τρία χρόνια.

«Πολλές ώρες στο δρόμο και ύπνος στην καμπίνα, η οδήγηση φορτηγού δεν είναι πλέον πολύ ελκυστική», είπε ο Constantinescu.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η κατάταξη των οδηγών βαρέων φορτηγών οχημάτων μειώθηκε κατά 23 τοις εκατό, ή περίπου 72.000 άτομα, το δεύτερο τρίμηνο, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2019, δείχνουν τα στοιχεία της Logistics UK.

Στην Κίνα, ο φόβος της δρακόντειας καραντίνας λόγω της στρατηγικής «COVID-μηδέν» της κυβέρνησης είναι αυτός που κρατά μακριά τους οδηγούς.

Η ναυτιλιακή βιομηχανία αντιμετωπίζει κι αυτή παρόμοιες προκλήσεις.