2020: Χρονιά-σταθμός για τη Solaris!

Το 2020 η Solaris κατέλαβε την πρώτη θέση στην Ευρώπη όσον αφορά τον αριθμό των ηλεκτρικών λεωφορείων που παραδόθηκαν, σημείωσε ρεκόρ πωλήσεων 1560 οχημάτων, παρουσίασε αύξηση των εσόδων κατά 13,6% φθάνοντας τα 725 εκατ. ευρώ ενώ οι παραγγελίες για λεωφορεία με υδρογόνο αυξήθηκαν σημαντικά!

banner-google-news

Το 2020, οι περισσότερες οικονομίες στον κόσμο έπρεπε να αντιμετωπίσουν πρωτοφανείς προκλήσεις. Οι τελευταίοι μήνες ήταν επίσης δύσκολοι για τον ευρωπαϊκό τομέα των δημόσιων μεταφορών και τις εταιρείες που κατασκευάζουν οχήματα σε αυτόν τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η πανδημία Covid-19 και οι σχετικοί περιορισμοί ώθησαν τη Solaris να καθιερώσει ειδικές διαδικασίες και να αναπτύξει λύσεις για να διατηρήσει τη συνέχεια των επιχειρηματικών της δραστηριοτήτων. Ωστόσο, η εταιρεία έχει αποδείξει ότι, ακόμη και στις πιο δύσκολες στιγμές, τηρεί υποσχέσεις στους πελάτες και τους επιχειρηματικούς της εταίρους. Η μεγάλη προσπάθεια που κατέβαλε ολόκληρος ο οργανισμός και οι υπάλληλοί του στη συνέχιση των δραστηριοτήτων του και η εφαρμογή προστατευτικών μέτρων απέδωσε έτσι απτά αποτελέσματα.

Solaris (3)

Πέρυσι, η Solaris σημείωσε σημαντική αύξηση των πωλήσεων και των εσόδων και, επιπλέον, όλα αυτά ήταν αριθμοί ρεκόρ. Το 2020, δημιουργήθηκε ένα νέο ρεκόρ για τον αριθμό των πωληθέντων οχημάτων, 1560 μονάδων, που είναι ο υψηλότερος αριθμός που έχει επιτευχθεί ποτέ στην ιστορία των 25 ετών της εταιρίας. Σε σύγκριση με το 2019, αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση σχεδόν 5% (1487 μονάδες το 2019).

Τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ Solaris πωλήθηκαν σε 19 χώρες, με τον μεγαλύτερο αριθμό οχημάτων να παραδίδονται το 2020 στη Γερμανία, την Πολωνία, την Ιταλία, την Εσθονία, την Τσεχική Δημοκρατία, Ισραήλ, Ελβετία και Ισπανία. Χαρακτηριστικό της επιτυχίας αποτελεί η αγορά της Γερμανίας. Ο κατασκευαστής λεωφορείων προμήθευσε συνολικά 329 οχήματα σε γερμανικούς φορείς δημόσιας μεταφοράς, εκ των οποίων το 40% ήταν ηλεκτρικά λεωφορεία 12 και 18 μέτρων (αρθρωτά). Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η Solaris έγινε ο ηγέτης της αγοράς για αστικά λεωφορεία χαμηλού ορόφου στην Πολωνία για 18η συνεχόμενη χρονιά, επιτυγχάνοντας μερίδιο 53% σε αυτόν τον τομέα. Αυτό μεταφράζεται σε ετήσια αύξηση στο μερίδιο αγοράς της εταιρείας στην Πολωνία 11% (41% το 2019). Στα λεωφορεία Solaris που πουλήθηκαν στην Πολωνία το 2020 περιλαμβάνονται κυρίως ηλεκτρικά λεωφορεία (194 από τις 365 μονάδες που πωλήθηκαν συνολικά). Ενώ μια ιδιαίτερα εντυπωσιακή αύξηση σημειώθηκε στις πωλήσεις λεωφορείων με χαμηλές ή μηδενικές εκπομπές ρύπων.

BANNER NEWS BRAND_728X90-SOLARIS

1η ΣΕ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ

Το 2020, η Solaris ήταν ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αστικών ηλεκτρικών λεωφορείων στην Ευρώπη, με μερίδιο 20%. Χαρακτηριστικό είναι ότι προμήθευσε συνολικά 457 ηλεκτρικά λεωφορεία διαστάσεων 12 και 18 μέτρων, δηλαδή τρεις φορές περισσότερα από ό, τι το 2019.

Οι μεγαλύτερες συμβάσεις προμήθειας ηλεκτρικών λεωφορείων που πραγματοποιήθηκαν το 2020 στη Βαρσοβία (130 αρθρωτά ηλεκτρικά λεωφορεία Solaris Urbino), στο Μιλάνο (90 ηλεκτρικά λεωφορεία Solaris Urbino) και στο Βερολίνο (106 ηλεκτρικά λεωφορεία).

Solaris (2)

Πρόσφατα κατασκευάστηκε το 20.000ο όχημα που παράγεται από το 1996 (δηλ. από την ίδρυση της εταιρείας) και ήταν ένα από τα 130 ηλεκτρικά λεωφορεία που παραδόθηκαν στη Βαρσοβία. Μέχρι στιγμής, τα λεωφορεία Solaris έχουν παραδοθεί σε 32 χώρες και πάνω από 750 πόλεις. Το εντυπωσιακό ενώ περισσότερα από 1000 ηλεκτρικά λεωφορεία που ταξιδεύουν ήδη στους δρόμους σε 18 χώρες.

Εν τω μεταξύ ο κατασκευαστής κέρδισε σημαντικές προσφορές για την παράδοση ηλεκτρικών λεωφορείων για το 2021 ή αργότερα. Το βιβλίο παραγγελιών για το 2021 περιέχει, μεταξύ άλλων, 50 αρθρωτά ηλεκτρικά λεωφορεία Urbino για την Κρακοβία, 37 ηλεκτρικά λεωφορεία για το  Πόζναν και 16 λεωφορεία μηδενικών εκπομπών για την Κραϊόβα της Ρουμανίας.

ΕΝΙΣΧΥΕΙ ΤΗ ΘΕΣΗ ΤΗΣ

Η Solaris ενισχύει τη θέση της ως ηγέτης της ευρωπαϊκής ηλεκτρικής κινητικότητας όχι μόνο μέσω της ανάπτυξης ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρίες, αλλά και επενδύοντας με συνέπεια και μακροπρόθεσμα στον τομέα των λύσεων που εφαρμόζονται σε λεωφορεία υδρογόνου. Ο κατασκευαστής πιστεύει ότι η εξέλιξη όλων των κλάδων ηλεκτρικής κινητικότητας, είτε πρόκειται για λεωφορεία μπαταρίας, τρόλεϊ ή οχήματα με υδρογόνο, προχωρά σε συνέργειες και αυτή η διαδικασία αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της διασφάλισης βιώσιμων μεταφορών για το μέλλον.

Solaris (1)

Σύμφωνα με τις προβλέψεις της αγοράς, το τμήμα αστικών λεωφορείων με υδρογόνο θα αυξηθεί δυναμικά στην Ευρώπη τα επόμενα 10 χρόνια και η εταιρεία απέδειξε ότι είναι έτοιμη για τις ταχύτατα μεταβαλλόμενες ανάγκες της αγοράς.

Το 2020 η Solaris παρουσίασε το εντελώς νέο 15μετρο, χαμηλής εισόδου ηλεκτρικό λεωφορείο Urbino 15 LE, που ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ανάπτυξη της μάρκας καθώς το λεωφορείο μπορεί να λειτουργεί τόσο ως αστικό λεωφορείο όσο και ως σε υπεραστικές διαδρομές. Χάρη στην υψηλή ενεργειακή πυκνότητα των μπαταριών, το όχημα μπορεί να καλύψει απόσταση έως και αρκετές εκατοντάδες χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση σε πραγματικές συνθήκες. Αυτή η λύση θα το καταστήσει δυνατό για τους φορείς εκμετάλλευσης που σχεδιάζουν διαδρομές μηδενικών εκπομπών όχι μόνο εντός των ορίων της πόλης αλλά και πέραν αυτών.

Solaris (2)

Ένα άλλο ολοκαίνουργιο προϊόν που παρουσίασε η Solaris πέρυσι ήταν ένα ήπιο υβριδικό μοντέλο. Πρόκειται για μια απάντηση στις ανάγκες των μέσων μαζικής μεταφοράς φορείς εκμετάλλευσης καινοτόμων οχημάτων αστικών μεταφορών που ελαχιστοποιούν τον αντίκτυπο αυτών των μεταφορών στο φυσικό περιβάλλον, ενώ ταυτόχρονα τους επιτρέπει να μειώσουν την κατανάλωση καυσίμου και να παράγουν σημαντική εξοικονόμηση. Αυτός ο τύπος κίνησης αναπτύχθηκε χρησιμοποιώντας τεχνολογία ανάκτησης της ενέργειας που παράγεται κατά την πέδηση.

ΝΕΕΣ ΙΔΕΕΣ

Εκτός από τα νέα προϊόντα, η Solaris ξεκίνησε ένα αναπτυξιακό έργο που αφορά τη δεύτερη ζωή για τις μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων. Μια κοινοπραξία στην οποία συμμετέχει η εταιρία, έχει σκοπό τη δημιουργία ενός πρωτοτύπου συστήματος για την αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας με βάση τις μπαταρίες των λεωφορείων που έχουν αποσυρθεί. Η κεντρική ιδέα αφορά στη χρήση κυψελών ιόντων λιθίου των οποίων οι παράμετροι δεν είναι πλέον βέλτιστες όταν πρόκειται για τροφοδοσία οχημάτων. Αλλά χάρη στην ενσωμάτωσή τους σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας, μπορεί να κερδίσουν μια δεύτερη περίοδο ζωής. Έτσι, ο κύκλος ζωής των μπαταριών που δεν απορρίπτονται, αλλά επαναχρησιμοποιούνται, παρατείνεται. Ένα σύστημα αποθήκευσης κατασκευασμένο από χρησιμοποιημένες μπαταρίες αποτελεί σημαντικό συστατικό του σύγχρονου δικτύου, συνδυάζοντας την παραγωγή ενέργειας από συμβατικές και ανανεώσιμες πηγές με την αποθήκευση και την προμήθειά του στον τελικό πελάτη. Επιπλέον, οι σύγχρονες λύσεις αποθήκευσης μπαταριών συμβάλλουν στη σταθερότητα του δικτύου, με ένα σταθερά αυξανόμενο μερίδιο ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Η εργασία, που στοχεύει στην ανάπτυξη ενός πρωτοτύπου συστήματος αποθήκευσης ενέργειας, αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2022.

Εικ. 1. Πωλήσεις οχημάτων Solaris από το 2017 έως το 2020, σε μονάδες.
Πωλήσεις οχημάτων Solaris από το 2017 έως το 2020, σε μονάδες.
 Εικ. 2 Μερίδιο οχημάτων με εναλλακτική γραμμή κίνησης στη δομή πωλήσεων το 2020, 2019 και 2018.

Μερίδιο οχημάτων με εναλλακτική γραμμή κίνησης στη δομή πωλήσεων το 2020, 2019 και 2018.
Εικ. 3. Πωλήσεις ηλεκτρικών λεωφορείων Solaris από το 2017 έως το 2020.
Τα έσοδα του Ομίλου Solaris για τα έτη 2019 και 2020 σε εκατομμύρια ευρώ.

 

Εικ. 3. Πωλήσεις ηλεκτρικών λεωφορείων Solaris από το 2017 έως το 2020.
Πωλήσεις ηλεκτρικών λεωφορείων Solaris από το 2017 έως το 2020.

 

 

Autovision New