2 Φεβρουαρίου τίθεται σε ισχύ το Πακέτο Κινητικότητας 1 – Η ETF ζητά αυστηρή εφαρμογή των μέτρων

banner-google-news

H 2α Φεβρουαρίου είναι το ορόσημο για την επιβολή του Πακέτου Κινητικότητας 1, όταν οι νέοι κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την απόσπαση οδηγών θα τεθούν σε ισχύ στα 27 κράτη μέλη. Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές (ETF) κάλεσε τα κράτη μέλη της Ε.Ε. και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να εφαρμόσουν αυστηρά τα μέτρα του Πακέτου Κινητικότητας, προκειμένου να διασφαλίσουν ότι οι νέοι κανόνες για την απόσπαση εφαρμόζονται αποτελεσματικά και χωρίς καθυστέρηση.

Η ETF θεωρεί τους κανόνες του πακέτου κινητικότητας σημαντική νίκη για τους επαγγελματίες οδηγούς σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, και πιστεύει ότι αυτά τα μέτρα συμβάλλουν στη βελτίωση των συνθηκών εργασίας και του θεμιτού ανταγωνισμού στον τομέα.

«Αλλά χωρίς την κατάλληλη επιβολή, τα δύσκολα κερδισμένα δικαιώματά μας θα μείνουν μόνο οδηγίες και συστάσεις», αναφέρει η ομοσπονδία σε δελτίο τύπου.

Με τους κανόνες απόσπασης που τίθενται σε ισχύ στις 2 Φεβρουαρίου, το τμήμα οδικών μεταφορών του ETF καλεί τα κράτη μέλη της ΕΕ, τους μεταφορείς και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να διασφαλίσουν ότι οι νέοι κανόνες εφαρμόζονται αποτελεσματικά και χωρίς καθυστέρηση.

Το 2020, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε το πακέτο κινητικότητας, μετά από χρόνια έντονων διαπραγματεύσεων. Η ETF χαιρέτισε το πολυαναμενόμενο σύνολο κανονισμών, που σηματοδοτούν μια τεράστια μεταρρύθμιση στον τομέα των οδικών μεταφορών στην Ευρώπη.

Ωστόσο, η ETF είναι απογοητευμένη με την έλλειψη εφαρμογής. Το 2021 σχεδόν 1 στα 3 φορτηγά παραβίασε τους κανονισμούς στις οδικές μεταφορές. Επιπλέον, ο αριθμός των θανάτων από τροχαία ατυχήματα το 2019 αποκαλύπτει ότι τα βαρέα φορτηγά οχήματα είναι η μεγαλύτερη αιτία θανάτου για τους επιβάτες αυτοκινήτων, γεγονός που καθιστά αυτό το ζήτημα σημαντική απειλή για την οδική ασφάλεια.

«Η καταπολέμηση της κόπωσης των οδηγών μέσω της βελτίωσης των συνθηκών εργασίας είναι η μόνη κατάλληλη απάντηση σε αυτά τα ευρήματα», τονίζει η ομοσπονδία.
Σχετικά με τον αθέμιτο ανταγωνισμό και το ντάμπινγκ μισθών, η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές τονίζει για μία ακόμη φορά ότι «είναι άσκοπο να υπάρχουν νέοι κανόνες, εάν αποτύχουν να εξυπηρετήσουν τον κλάδο, τους εργαζόμενους, τους χρήστες των δρόμων και τους επιβάτες».