Η Stellantis συμμετέχει στο πρόγραμμα «C-Roads Italy» για αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3

banner-google-news

Το πρόγραμμα αφορά στην εξέλιξη καινοτόμων τεχνολογιών στον τομέα των υποδομών των οδικών δικτύων, οι οποίες θα συμβάλουν στην εύρυθμη λειτουργία των συστημάτων αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3. Πρωταγωνιστικό ρόλο στις σχετικές δοκιμές παίζουν και μια σειρά πρωτοτύπων που βασίζονται στο δημοφιλές SUV της οικογένειας 500. Το Fiat 500Χ στην έκδοση παραγωγής χάρη στα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS) που διαθέτει, ήδη δίνει τη δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, με λειτουργίες όπως το ενεργό σύστημα διατήρησης της πορείας, το αυτόματα προσαρμοζόμενο σύστημα cruise control, αλλά και το σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας. Έτσι, ήταν η ιδανική βάση για να δοκιμαστούν τα επιπλέον συστήματα V2V και V2I, σε ένα μοντέλο που ανήκει σε μια από τις πλέον δημοφιλείς κατηγορίες στην Ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου.


Η αυτόνομη οδήγηση είναι ένας τομέας που απαιτεί σημαντικούς πόρους σε επίπεδο έρευνας και εξέλιξης, αλλά και υποδομών. Η συμμετοχή του κέντρου έρευνας και εξέλιξης του Ομίλου Stellantis στο πρόγραμμα “C-Roads Italy”, αναδεικνύει τη συντονισμένη προσπάθεια της αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά και των υπεύθυνων για τα οδικά δίκτυα, να αναπτύξουν λύσεις που θα συμβάλουν στην ασφαλή μετάβαση στο επίπεδο αυτόνομης οδήγησης 3. Στόχος είναι η ανάπτυξη και η εφαρμογή συστημάτων που θα επιτρέπουν την επικοινωνία μεταξύ των οχημάτων και του δικτύου «Έξυπνων Δρόμων» στην Ευρώπη. Αυτά τα συστήματα είναι γνωστά ως V2X (Vehicle-to-Everything) και ανήκουν στο ευρύτερο σύνολο των Συνεργαζόμενων Έξυπνων Συστημάτων Μεταφοράς (Cooperative Intelligent Transport Systems “C-ITS”).

Ο αυτοκινητόδρομος Α22 κοντά στο Βενετία αποτελεί το βασικό πεδίο δοκιμών, ενώ και τα τμήματα Α4 και Α28 αξιοποιήθηκαν ώστε να εξεταστεί και η λειτουργία των συστημάτων κατά τη μετάβαση από το ένα κράτος (Ιταλία) στο άλλο (Αυστρία). Η λειτουργία Highway Chauffer (Level 3 – SAE) επιτρέπει στο όχημα να προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητα του, να διατηρεί την πορεία του και να αλλάζει λωρίδες ανάλογα με τις συνθήκες.

Το κύριο έργο στο οποίο εστιάζει το CRF της Stellantis είναι να δοκιμάσει και να πιστοποιήσει τη συνεργασία των συστημάτων V2V (Vehicle-to-Vehicle) και V2I (Vehicle-to-Infrastructure), έτσι ώστε αυτά να έχουν ένα θετικό αντίκτυπο στην ασφάλεια και την άνεση των ανθρώπων, αλλά και το φυσικό περιβάλλον. Μέσω των συστημάτων V2I, δηλαδή ουσιαστικά τις εφαρμογές που επιτρέπουν την επικοινωνία του οχήματος με τις υποδομές του οδικού δικτύου, τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3 μπορούν να συνδυάσουν μια σειρά πληροφοριών ώστε να βελτιώσουν τη λειτουργία τους. Αυτή η ανταλλαγή πληροφορίων μπορεί να συνεχιστεί ακόμα και όταν ο οδηγός έχει τον έλεγχο του οχήματος, δίνοντας έγκαιρα προειδοποιήσεις για πιθανούς κινδύνους. Τα στοιχεία που συνέλεξε το CRF επέτρεψαν τη βελτίωση των αλγορίθμων μέσω των οποίων λειτουργούν τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης, έτσι ώστε να είναι πιο αξιόπιστα και να παρέχουν πιο ομαλή λειτουργία.