Q-Truck : Ηλεκτρικό και πλήρως αυτόνομο φορτηγό απο την Κίνα

banner-google-news

Πλήρως ανεπτυγμένο στην Κίνα, το Q-Truck, το ηλεκτρικό, αυτόνομο φορτηγό, διαθέτει καινοτομίες τόσο στον σχεδιασμό όσο και στην απόδοση.

Υιοθετήθηκε ένας σχεδιασμός χωρίς καμπίνα και τοποθετήθηκαν μπαταρίες στην παραδοσιακή θέση του χώρου για τον οδηγό. Εξοπλισμένό με οπτικές κάμερες και πολλαπλούς αισθητήρες, απέδειξε ότι είναι σε θέση να διατηρεί την απροβλημάτιστη λειτουργία κατω απο οποιεσδήποτε συνθήκες.

20180918111809781

Το όχημα μπορεί να φθάσει το μέγιστο φορτίο των 80 τόνων με μέγιστη  ικανότητα κίνησης σε κλίση 15%, επιτρέποντας έτσι τη διαχείριση φορτίων σε περίπλοκες περιοχές. Εν τω μεταξύ, είναι εξοπλισμένο με μια έξυπνη αυτόνομη πλατφόρμα οδήγησης για διάφορες συνθήκες δρόμου. Δύο μοντέλα φορτηγών χαμηλών και υψηλών ταχυτήτων μπορούν να αναμένονται στο μέλλον, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν σε διάφορα σενάρια μεταφοράς, όπως μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων, χύμα φορτίου, μεταλλεύματος και επικίνδυνων εμπορευμάτων.

Qomolo1

Το όχημα μπορεί να λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο χωρίς να επηρεάζεται απο τις καιρικές συνθήκες. Η απόδοση παραμένει σταθερή από τους μείον 35 βαθμούς Κελσίου έως 60 βαθμούς Κελσίου, ακόμα και αν ο καιρός είναι θυελλώδης ή ξηρός.

Το φορτηγό λέγεται ότι είναι άνω από δέκα φορές πιο ασφαλές από τα παραδοσιακά, χάρη στις ικανότητες αυτο-μάθησης (auto-learning) και κρίσης. Μέσω τεχνολογίας πολλαπλών αισθητήρων, το όχημα πραγματοποιεί πλήρη κάλυψη χρησιμοποιώντας τουλάχιστον δύο σειρές αισθητήρων σε εμβέλεια 360 μοιρών, με τη μεγαλύτερη απόσταση ανίχνευσης να φτάνει τα 150 μέτρα. Επιπλέον, μπορεί να εντοπίσει και να προβλέψει αποτελεσματικά την κατάσταση του προσωπικού και του εξοπλισμού του λιμένα έτσι ώστε να εξασφαλίσει την ασφαλή λειτουργία του.

Είναι επίσης «πράσινο» και οικονομικό. Το όχημα μπορεί να ολοκληρώσει μια γρήγορη και πλήρη φόρτιση  μέσα σε δύο ώρες. Όπως εκτιμάται, κοστίζει μόνο 102 γιουάν (περίπου 15 δολάρια ΗΠΑ) για 100 χιλιόμετρα κατά μέσο όρο, που θα είναι μια ετήσια εξοικονόμηση 67 τοις εκατό κατά μέσο όρο σε σύγκριση με τα ντίζελ οχήματα.