-
Η Ελληνική Εταιρεία Logistics (EEL) αναφέρει δυναμική παρουσία στην έκθεση «10η Διεθνής Έκθεση Supply Chain & Logistics – Cargo Truck & Van Expo 2025», επιβεβαιώνοντας το θεσμικό της ρόλο για ανάπτυξη της ελληνικής εφοδιαστικής αλυσίδας.
-
Η εταιρεία Intralink Logistics ανακοίνωσε ότι εξυπηρετεί με 24ωρη διάνομη πάνω από 90 % της ηπειρωτικής χώρας μέσω 19 διαμετακομιστικών κόμβων — ένδειξη αύξησης της χωρητικότητας στον κλάδο των 3PL.
-
Σύμφωνα με δημοσίευση της Capital .gr, οι επενδύσεις σε νέα κτίρια logistics στην Ελλάδα συνεχίζονται — με τουλάχιστον 300.000 τ.μ. νέου αποθηκευτικού χώρου και συνολικές επενδύσεις άνω των 300 εκατ. ευρώ, ενώ η προσφορά εξακολουθεί να υστερεί της ζήτησης.
-
Η ευρωπαϊκή πλατφόρμα ALICE (Alliance for Logistics Innovation through Collaboration in Europe) υποστηρίζει τη στρατηγική έρευνας και καινοτομίας στον τομέα των logistics, παρέχοντας ευρωπαϊκή τεχνογνωσία που μπορεί να ωφελήσει και την ελληνική αγορά διαμεταφορών.
-
Σε έκθεση της NewMoney επισημαίνεται ότι η ζήτηση για σύγχρονους χώρους logistics στην Ελλάδα αυξάνεται, αποτυπώνοντας την πίεση στην αγορά ενοικίασης και τις προκλήσεις κεφαλαίων και χωροθέτησης.
-
Παρά την παρουσία εταιρειών και αυξημένη δραστηριότητα, δεν εντοπίστηκε σήμερα νέο επίσημο δελτίο από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών ή ανακοίνωση για νέα εμπορευματικό λιμάνι ή μεγάλη οδική εργασία που να αφορά άμεσα επαγγελματικά οχήματα.
-
Σύμφωνα με αναλυτές της GEK TERNA Group, η Ελλάδα έχει πλέον προϋποθέσεις για να εξελιχθεί σε περιφερειακό κόμβο logistics, με έμφαση σε «πράσινη» και υψηλής προστιθέμενης αξίας υποδομή.
-
Με τη συμμετοχή της χώρας στον ευρωπαϊκό μηχανισμό, υλοποιούνται δύο ενεργά προγράμματα ΕΣΠΑ που καλύπτουν την προμήθεια επαγγελματικών οχημάτων ή τη μετατροπή κινητήρων, συμβάλλοντας στην ανανέωση στόλου και πράσινη μετάβαση.
-
Σε επίπεδο νομοθεσίας, ο νόμος 5058/2023 ενσωματώνει ευρωπαϊκές οδηγίες που αφορούν τη χρήση μισθωμένων οχημάτων χωρίς οδηγό στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές.
-
Ο τομέας των logistics στην Ελλάδα συνεισφέρει περίπου 23,5 δισ. ευρώ στην εθνική οικονομία (≈11,4 % του ΑΕΠ) και απασχολεί περίπου 5,5 % του εργατικού δυναμικού — δείκτης που υπογραμμίζει τη στρατηγική σημασία της εφοδιαστικής αλυσίδας.
-
Τα στοιχεία από τις επενδύσεις δείχνουν ότι η ζήτηση για σύγχρονες αποθηκευτικές εγκαταστάσεις παραμένει υψηλή, ενώ η προσφορά εξακολουθεί να υπολείπεται — τουλάχιστον 300.000 τ.μ. νέων logistics κτιρίων είναι υπό παράδοση άμεσα.
-
Η ιστοσελίδα της Hellenic Trade Council επισημαίνει πως η ιδιωτικοποίηση κρίσιμων logistics υποδομών (περιφερειακών εμπορικών λιμένων, αυτοκινητόδρομων, σιδηροδρομικών δικτύων) ανοίγει ευκαιρίες για τη χώρα να λειτουργήσει ως κόμβος συνδυασμένων μεταφορών στην Ευρώπη.
-
Παρότι υπάρχουν σημαντικές στρατηγικές δηλώσεις και ευρωπαϊκές ενσωματώσεις, δεν εντοπίστηκε σήμερα συγκεκριμένη νέα επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών που να αφορά άμεσα νέο εμπορευματικό έργο ή εμπορική βελτίωση δρόμου/κόμβου για επαγγελματικά οχήματα.
-
Δεν εντοπίστηκε σήμερα νέα επίσημη ανακοίνωση από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών με άμεση επίδραση στην επαγγελματική οδήγηση / οδικά έργα.
-
Η Volvo Trucks πέτυχε το ορόσημο του ενός εκατομμυρίου συνδεδεμένων φορτηγών παγκοσμίως, γεγονός που υπογραμμίζει τη διεθνή τάση ψηφιοποίησης και διασύνδεσης του στόλου οχημάτων — σημαντικό και για την ελληνική αγορά.
-
Δεν εντοπίστηκε πρόσφατη ελληνική κυκλοφορία νέου επαγγελματικού οχήματος (φορτηγό/van/λεωφορείο) με ευρωπαϊκή επίδραση που να καλύπτει την Ελλάδα.
-
Η αγορά των μεταχειρισμένων επαγγελματικών οχημάτων στην Ελλάδα ανακοινώνει διαθεσιμότητα, ειδικά για ελαφρά φορτηγά έως 7,5 τόνους, ενδεικτικό της τρέχουσας ζήτησης και ανανέωσης στόλου.
-
Η ελληνική εταιρεία ΕΛΒΟ (Βιομηχανία Οχημάτων) ανανεώνει τη δομή της, γεγονός που μπορεί να επηρεάσει την εγχώρια βιομηχανία οχημάτων και επαγγελματικών μεταφορών.
-
Δεν βρέθηκε σήμερα νέα δημοσίευση που να αφορά άμεση διεύρυνση ή νέος κόμβος logistics/αποθήκης στην Ελλάδα με ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση.
-
Δεν ανιχνεύθηκε σήμερα νέα ευρωπαϊκή ρύθμιση ή χρηματοδότηση που να αποκλειστικά στοχεύει επαγγελματικά οχήματα στην Ελλάδα ή το Ελλαδικό οδικό δίκτυο.











