Ύστερα από αντιδράσεις για τον «Καθαρό Δακτύλιο», εξετάζεται διεύρυνση και σε άλλα οχήματα εκτός των ηλεκτρικών

banner-google-news

Όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κ. Καραμανλής, προβλέπεται στις  25 Οκτωβρίου να ξεκινήσει η εφαρμογή του «Καθαρού Δακτυλίου», που θα επιτρέπει την ελεύθερη καθημερινή κυκλοφορία μόνο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων: συνολικά 1.925 ΙΧ, που έχουν πουληθεί και κυκλοφορούν στην Αττική, από το 2017 έως σήμερα.

Υπήρξαν όμως σοβαρές διαφωνίες και αντιδράσεις για το μέτρο αυτό, καθώς υπάρχουν χιλιάδες οδηγοί σύγχρονων οχημάτων, με κινητήρες αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, που πληρούν τις τελευταίες προδιαγραφές της Ε.Ε.

Σύμφωνα λοιπόν με πληροφορίες, το υπουργείο Μεταφορών πρόκειται να δεχθεί εισηγήσεις για τη διεύρυνση της δυνατότητας χρήσης του δακτυλίου και από άλλα οχήματα.

Σημειώνεται ότι, με το προηγούμενο καθεστώς, χρήση του δακτυλίου μπορούσαν να κάνουν τα εξής οχήματα:

Α) τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα και τα οχήματα που πληρούν εκ κατασκευής τις διατάξεις του Κανονισμού 715/2007 (Euro 5 και Euro 6) ή μεταγενέστερου, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/km (τιμή συνδυασμένου κύκλου, σύμφωνα με το NEDC), ανεξαρτήτως του καυσίμου που χρησιμοποιούν (βενζίνη, πετρέλαιο, υγραέριο ή συμπιεσμένο φυσικό αέριο), αν έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ε.Ε. ως και την 31/12/2020.

Β) τα ηλεκτρικά υβριδικά οχήματα και τα οχήματα που χρησιμοποιούν για την κίνησή τους αέρια καύσιμα (υγραέριο ή συμπιεσμένο φυσικό αέριο) και είναι τεχνολογίας Euro 4, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/km (τιμή συνδυασμένου ή σταθμισμένη συνδυασμένου κύκλου, αν πρόκειται για υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης, ή συνδυασμένου κύκλου του αερίου καυσίμου για αυτοκίνητα δύο καυσίμων Bi-fuel, σύμφωνα με το NEDC), αν έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος -μέλος της Ε.Ε. ως και την 31/12/2020.

Γ) τα οχήματα, τα οποία ταξινομούνται για πρώτη φορά σε κράτος – μέλος της ΕΕ από την 01/01/2021 και εφεξής, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 175 g/km (τιμή συνδυασμένου κύκλου ή σταθμισμένου, αν πρόκειται για υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης ή του αερίου καυσίμου για αυτοκίνητα διπλού καυσίμου Bi-fuel, σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών.

Επίσης, υπολογίζεται ότι κυκλοφορούν σχεδόν 600.000 οχήματα Euro 5 και Euro 6, τα οποία θεωρούνται νέα. «Οι ιδιοκτήτες τους τα αγόρασαν, ίσως, και για να μπαίνουν στον δακτύλιο», αναφέρει στέλεχος της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας.

Στο ζήτημα του δακτυλίου θα υπάρξει διαβούλευση με την Αστυνομία, την Περιφέρεια, τους δήμους και φορείς, ώστε να ληφθούν οι βέλτιστες αποφάσεις, όπως για τα γεωγραφικά όρια του δακτυλίου και το ωράριο τροφοδοσίας καταστημάτων.