ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ Νέο Iveco Stralis XP / NP

banner-google-news

Stralis από την αρχή, για χαμηλό TCO

Ο Ιταλός κατασκευαστής φορτηγών λανσάρει τώρα ένα νέο φορτηγό – ναυαρχίδα στη γκάμα προϊόντων του, που μπορεί να φέρει την γνωστή ονομασία Stralis, ωστόσο φαίνεται να είναι «στημένο» από την αρχή.

Την πόλη της Μαδρίτης επέλεξε ο Ιταλός κατασκευαστής φορτηγών προκειμένου να παρουσιάσει το εντελώς νέο Iveco Stralis, το μεγάλο φορτηγό διεθνών μεταφορών με το οποίο πρώτα -και πάνω- από όλα θέλει να φέρει την επανάσταση στη μείωση του συνολικού κόστους ιδιοκτησίας αλλά και της εκπομπής CO2. Πρόκειται για το αποτέλεσμα μιας μεγάλης επένδυσης της Iveco στις εγκαταστάσεις και στις μεθόδους παραγωγής των εργοστασίων που διατηρεί η μάρκα στην Ισπανία, εκεί όπου θα παράγεται η νέα ναυαρχίδα.
Σύμφωνα με τα νέα δεδομένα διαμόρφωσης της σχετικής γκάμας θα υπάρχουν τρεις τύποι εκδόσεων. Το Stralis, για εθνικό μεταφορικό έργο, το Stralis XP για απαιτητικά διεθνή δρομολόγια μεταφορών και το Stralis NP που θα κινείται με αέρια CNG και LNG και θα αποτελέσει το πρώτο φορτηγό του είδους για διεθνείς μεταφορές.
Επίσης, διατίθενται τρεις τύποι καμπίνας, ανάλογα την έκδοση και τη χρήση του φορτηγού. Η καμπίνα μεγάλων αποστάσεων Hi-Way (πλάτους 2.500 χιλ. και μήκους 2.250 χιλ.) με την υψηλή οροφή (εσωτερικό ωφέλιμο ύψος 2 μέτρων) εξασφαλίζει ένα εξαιρετικό περιβάλλον εργασίας στον οδηγό, με πληθώρα αποθηκευτικών χώρων, εργονομία στο κόκπιτ αλλά και στους χώρους ανάπαυσης. Οι μικρότερου πλάτους (2.300 χιλ.) καμπίνες Hi-Road (μήκους 2.150 χιλ.) και Hi-Street (μήκους 1.710 χιλ.) προορίζονται για μεταφορές εθνικού και αστικού βεληνεκούς αντίστοιχα.

ΤΟ STRALIS XP

Πρόκειται για το φορτηγό που ετοίμασε η Iveco ειδικά για το έργο διεθνών μεταφορών. Το Stralis XP βασίζεται στο γνωστό Stralis Hi-Way που λάνσαρε η μάρκα το 2012 -και κατέκτησε τον τίτλο «Φορτηγό της Χρονιάς 2013″- διατηρώντας εν πολλοίς τα χαρακτηριστικά που το έκαναν ξεχωριστό όπως η καμπίνα και το εξελιγμένο σύστημα HI-SCR για την επίτευξη των προδιαγραφών Euro 6 στους ρύπους.
Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, όλες οι βελτιώσεις και τα νέα χαρακτηριστικά (που θα αναλύσουμε στη συνέχεια) επιφέρουν εξοικονόμηση καυσίμου έως και 11% και μείωση του συνολικού κόστους ιδιοκτησίας σε συνθήκες διεθνούς μεταφοράς κατά 5,6%.
Στο νέο Stralis XP, όλες οι τεχνολογικές καινοτομίες συνδυάζονται στον βασικό εξοπλισμό και με ένα νέο πακέτο υπηρεσιών, το «TCO2 LIVE» που περιλαμβάνει διάφορες λειτουργίες όπως οι ακόλουθες:
* TCO2 Smart Report: Πρόκειται για μια αναλυτική καταγραφή και ανάλυση της κατανάλωσης καυσίμου κάθε οχήματος στο στόλο μιας επιχείρησης με αντίστοιχη, εβδομαδιαία, αποστολή e-mail στο Κέντρο Διαχείρισης Στόλου Οχημάτων του πελάτη.
* TCO2 Advising Fuel: Πρόκειται για μια λειτουργία που προτείνει διαδικασίες εξοικονόμησης καυσίμου, βασισμένη στην ευρύτατη εμπειρία που η Iveco έχει συλλέξει από την ανάλυση των δεδομένων των οχημάτων της σε πραγματικές συνθήκες χρήσης τους.
TCO2 Driving: Αντίστοιχη διαδικασία που βασίζεται στη χρήση ειδικών εκπαιδευτών οδηγών της εταιρείας, προκειμένου να επιτυγχάνεται περαιτέρω μείωση της μέσης κατανάλωσης καυσίμου έως και κατά 3%.

ΤΟ STRALIS NP

Αυτή είναι η πιο βιώσιμη πρόταση φορτηγού διεθνών μεταφορών σύμφωνα με τους ανθρώπους της Iveco. Το νέο Stralis NP φέρει κινητήρα Cursor 9 που χρησιμοποιεί συμπιεσμένο και υγροποιημένο φυσικό αέριο παράγοντας μάλιστα την ίδια ισχύ (400 ίπποι) και ροπή (1.700 Nm) με εφάμιλλα diesel μοτέρ. Πρόκειται επίσης για το πρώτο φορτηγό φυσικού αερίου με 12τάχυτο αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων Eurotronic, το οποίο εγγυάται χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και οδηγική άνεση. Χαρακτηριστικό είναι πως η έκδοση LNG του Stralis NP διαθέτει μια αυτονομία της τάξεως των 1.500 χλμ.
Οι βελτιώσεις που έχουν γίνει στο Stralis NP σε συνδυασμό με τις μεγαλύτερες δεξαμενές καυσίμου συμβάλλουν στη μείωση του συνολικού κόστους ιδιοκτησίας κατά 3%. Το απλό σύστημα μετεπεξεργασίας καυσίμου χωρίς AdBlue και χωρίς φίλτρο σωματιδίων μειώνει σημαντικά τις απαιτήσεις και το κόστος συντήρησης.

ΤΙ ΕΧΕΙ ΑΛΛΑΞΕΙ

Το πόσο καινούργιο είναι αυτό το Stralis μαρτυρούν οι εκτεταμένες αλλαγές στις οποίες προχώρησε η Iveco σε όλα τα κύρια συστήματα του φορτηγού. Υπάρχουν, εντελώς ανασχεδιασμένη γραμμή κίνησης, νέα αρχιτεκτονική στα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά συστήματα, νέα μετάδοση, νέος πίσω άξονας και αναρτήσεις και ένα τελευταίας γενιάς GPS.
Η προσπάθεια του κατασκευαστή επικεντρώθηκε στη βέλτιστη διαχείριση της ενέργειας προκειμένου να επιτευχθεί σημαντική μείωση του συνολικού κόστους ιδιοκτησίας σε κάθε είδους μεταφοράς. Για παράδειγμα οι νέοι κινητήρες έχουν ανασχεδιαστεί προκειμένου να μειωθούν οι τριβές ενώ ένα νέο σύστημα απενεργοποιεί αυτόματα τον κινητήρα μετά από ένα προκαθορισμένο χρονικό διάστημα που αυτός θα μείνει στο ρελαντί. Ταυτόχρονα, διάφορα βοηθητικά συστήματα προλαμβάνουν την απώλεια ενέργειας από μονάδες που δεν βρίσκονται σε χρήση όπως ο συμπιεστής του συμπλέκτη, η μονάδα επεξεργασίας αέρα και η αντλία μεταβλητής ροής του συστήματος διεύθυνσης.
Εν τω μεταξύ, το σύστημα Smart EGR που εφαρμόζεται στα νέα Stralis 480 XP και Stralis 570 XP αποτελεί μια καινοτόμο λύση που λειτουργεί σε συνδυασμό με το πατενταρισμένο σύστημα HI-SCR της Iveco βελτιστοποιώντας την καύση και εξοικονομώντας καύσιμο στα δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων. Εκμεταλλεύεται μια μικρή ποσότητα καυσαερίων ανακυκλοφορίας (μόλις το 8%) καθιστώντας δυνατή την έγκαιρη έναρξη του ψεκασμού, μειώνοντας έτσι την κατανάλωση καυσίμου.
ΤΑ HIGHLIGHTS 

Hi-Cruise GPS: «Έξυπνο» σύστημα πλοήγησης που βασίζει τη λειτουργία του στην τεχνολογία της χαρτογράφησης σε συνδυασμό με τον εντοπισμό της οδικής τοπογραφίας. Στόχος είναι να μπορεί να «προβλέπει» τις ανάγκες του φορτηγού και να προτείνει τις ανάλογες στρατηγικές επιτάχυνσης, επιβράδυνσης και αλλαγής ταχυτήτων.

Michelin triple «A» eco-tyres: Ειδικά ελαστικά που ελαχιστοποιούν την αντίσταση κύλισης επιτυγχάνοντας σημαντική εξοικονόμηση καυσίμου έως και 1,5% κατά μέσο όρο κατά τη διάρκεια της πρώτης ζωής τους.

Νέος πίσω άξονας / ανάρτηση: Με βελτιωμένη γεωμετρία που μειώνει τις τριβές και συνεπώς ωφελεί τον τομέα της κατανάλωσης καυσίμου. Η ανάρτηση έχει επανασχεδιαστεί και είναι τώρα ελαφρύτερη (45 κιλά μεγαλύτερο ωφέλιμο φορτίο), πιο αποδοτική και πιο ανθεκτική και με υψηλότερη αντοχή στη διάβρωση χάρη στην ειδική επεξεργασία των βασικών μεταλλικών εξαρτημάτων της.

Αυτόματο κιβώτιο HI-TRONIX: Μια νέα γενιά αυτοματοποιημένης μετάδοσης 12 σχέσεων που εξελίχθηκε σε συνεργασία με την ZF έρχεται να εφοδιάσει τις εκδόσεις του νέου Stralis. Υπόσχεται μείωση του χρόνου αλλαγής σχέσεων κατά 10% ενώ έχει σχεδιαστεί για διπλάσιο αριθμό αλλαγών σε σχέση με το κιβώτιο που αντικαθιστά.

Σύστημα HI-MUX: Τεχνολογικό επίτευγμα, νέας αρχιτεκτονικής των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συστημάτων του φορτηγού. Η καλωδίωση χωρίζεται σε δύο μέρη για βελτιωμένη ευελιξία και λειτουργικότητα, που οδηγεί σε μείωση του αριθμού των εξαρτημάτων και συναρμολόγησης σε οποιαδήποτε διαμόρφωση φορτηγού.

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά 

 

 

 

Μια ευρεία γκάμα επιλογών ισχύος μεταξύ 310 και 570 ίππων είναι διαθέσιμη για την κίνηση του νέου φορτηγού. Όλες οι εκδόσεις βασίζονται σε τρεις 6κύλινδρους πετρελαιοκινητήρες Cursor 9 (8,7 λίτρα), Cursor 11 (11,1 λίτρα) και Cursor 13 (12,9 λίτρα). Όλες οι επιλογές πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6 (σύστημα Hi-SCR).
Στις εκδόσεις με φυσικό αέριο, ένας 9λιτρος κινητήρας φυσικού αερίου LNG/CNG με απόδοση 400 ίππων και 1.700 Nm ροπής ηγείται της γραμμής κίνησης.

ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ

Cursor 13 (12,9 λίτρων)

Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 570/1.605
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 2.500/1.000

Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 510/1.560
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 2.300/900

Cursor 11 (11,1 λίτρων)

Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 480/1.465
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 2.300/970

Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 460/1.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 2.150/925

Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 420/1.475
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 2.000/870

Cursor 9 (8,7 λίτρων)

Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 400/1.655
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 1.700/1.200

Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 360/1.530
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 1.650/1.200

Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 330/1.655
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 1.400/1.100

Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 310/1.675
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 1.300/1.100

Σου άρεσε το άρθρο; Κοινοποίησέ το!